• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschuiving niet mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gonzo31

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Hallo,

Waarom is deze formule niet mogelijk?
Code:
=VERSCHUIVING(MIN(G16:I16);-15;0)
Als ik het gedeelte "MIN(G16:I16)" vervang door "G16" dan geeft Excel keurig G1 terug.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Hoi Peekhamer,

Ik was wellicht wat onduidelijk. In de Cellen G16:I16 heb ik resultaten van een bepaalde formule. Met de MIN-functie probeer ik eerst de laagste waarde te zoeken uit deze uitkomsten (dus van G16:I16) om daarna de cel 15 regels boven de laagste uitkomst te laten weergeven. Vb. I16 is het laagst, dan zou I1 het resultaat moeten zijn, H16 het laagst dan cel H1 weergeven enz.

Wat er nu gebeurd is dat de minimale waarden 15 rijen boven de cellen G16:I16 wordt gezocht. Het komt er op neer dat er staat MIN(G1:I1).

mvg

Laatst bewerkt:
klinkt ingewikkeld :-) Ik snap wat je wilt.

Eens even over nadenken, interessant probleem! Denk dat je met toch zal moeten uitwijken naar macro's.

Laatst bewerkt:
Ja inderdaad, of een ALS-functie. Maar dat wordt dan zo'n ellendige lange functie en daar houd ik zie zo van.
Ik moet ook al bepalen dat I16 niet meetelt als deze de waarde 0 heeft. G16 en H16 kunnen gelukkig niet 0 zijn dus dat scheelt weer...

Ik zie nu wel waarom mijn eerste formule niet kan. Uit die MIN(G16:I16) komt natuurlijk een getal en daar kun je niet op verschuiven. De functie VERSCHUIVING wil uiteraard een cel hebben i.p.v. een getal...

Laatst bewerkt:
Met
Code:
=CEL("adres";INDEX(G16:I16;VERGELIJKEN(MIN(G16:I16);G16:I16;0)))
Komt er wel een Cel-aanduiding uit in de vorm van $G$16 resp. maar daar kan de vergelijking VERSCHUIVING ook niet mee overweg.
Grrrrggg :evil:

Enig rommelen op het internet leverde dit werkende resultaat op:
Code:
=INDEX(G1:I1;VERGELIJKEN(MIN(G16:I16);G16:I16;0))

Een ieder bedankt voor het meedenken :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan