• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschuiving

Status
Niet open voor verdere reacties.

appie36

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Hallo,

Hier een voorbeeldje van verschuiving, ik wil na filteren de cel hebben onder de andere cel. De functie pakt altijd de zelfde cel als voor de filtering van de gegevens. Is het mogelijk dat het werkt zodat de verborgen gegevens niet mee worden genomen?

mvg

Ab

Bijlagen

Code:
=INDEX(A4:A9;MIN(IF(SUBTOTAL(3;OFFSET(A3;ROW(A3:A9)+1-ROW(A3);0));ROW(A3:A9)-ROW(A3)+1)))

Is matrix formule dus afsluiten met CTRL-Shift-Enter ipv Enter.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Mooi gemaakt, zonder vba. Is het mogelijk dat je het ook uitlegt hoe het werkt? Mijn office is Nederlandstalig, ROW en OFFSET werken dan niet kwam ik achter.
Bedankt voor het oplossen.

Mvg
Ab

Eerst wordt gekeken hoeveel van het bereik A4 t/m A9 zichtbaar is dmv 0 en 1.
Bijvoorbeeld:
0 0 0 1 1 0

Vervolgens worden de rijnummers er aan verbonden.
0 0 0 1 1 0
4 5 6 7 8 9

De rijnummers worden verminderd met 3 omdat de titel op rij 3 staat.
0 0 0 1 1 0
1 2 3 4 5 6

4 is in dit geval het laagste cijfer waar een 1 (zichtbare rij) boven staat.
Dus 4 cellen verschuiving van cel A3 naar A7 en de datum van cel A7 wordt getoond.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

bedankt voor de uitleg, zo snap ik meestal de formules wat beter. Ik kom er wel achter dat er in excel voor 1 probleem vaak zeer veel oplossingen zijn. Valt niet mee om de eenvoudigste te vinden en te snappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan