Vershillen tussen server

Status
Niet open voor verdere reacties.

JackBlack

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2004
Hallo,

Aangezien ik thuis een groot netwerk heb en graag een dedicated server wil hebben.
wil ik graag weten als het nuttig is om linux te installeren op de server
Wat zijn de groote vershillen tussen linux redhat en windows 2000 server
ik heb alleen windows 2000 clients dus als je echte voordelen weten (dus niet alleen zeggen dat het stabieler is maar in welk opzicht het echt stabiel is)
En als er nog anderen echt voordelen zijn

Every answer is appreciated

hosten (sharen) van internet
netwerk rechten geven

en bijvoorbeeld als ik een spel wil hosten als dedicated server (zoals counter-strike etc...)

gewoon een beetje standaard dingen

Algemene voordelen Linux:
- gratis (niet alle distro's)
- in veel gevallen sneller
- leuker :)
- als je het goed beheert, veiliger (hoewel win2k ook goed veilig te maken is)
- meer controle over je systeem
Nadelen:
- lastiger te configureren

dat kunnen beide operating systems eigenlijk prima. Linux heeft meer mogelijkheden maar is weer wat lastiger in te stellen

netwerk rechten geven
Een domaincontroller instellen is met Samba onder Linux vrij goed te doen, maar je kan geen Active Directory server bouwen, dit kan op dit moment alleen met windows.

en bijvoorbeeld als ik een spel wil hosten als dedicated server (zoals counter-strike etc...)
daar heb ik eerlijk gezegd geen ervaring mee

als je geen ervaring hebt met linux kan het opzetten van een server dus wat meer tijd kosten.

KUN JE ZELF NIX NOOB!

ej joh je meot dat zelf uitzoeken stakker:o niet antwoorden dus.. want dit is een vraag voor het project hij kan het weer niet!!!

Listen to mee and you are :thumb:

Geplaatst door JackBlack
netwerk rechten geven

gewoon een beetje standaard dingen

Counter-strike dedicated servers worden meestal meer met Linux gehost, gewoon door de stabiliteit.

trouwens Als je iets met ASP wilt doen, linux ondersteunt dus geen ASP.

uuh jjownz ik heb het op gezocht op internet opgezocht daar kon ik geen concrete antwoorden vinden wel dat bijv. stabiliteit beter is maar waarom is het beter (crashed het minder)
dus daarom vroeg ik het hier
wij hebben op school al een linux server gemaakt dus we weten wel hoe het werkt

bedankt voor de antwoorden :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan