Versie niet compatibel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn1990

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
Hoi,

Wegens nostalgische gevoelens ging ik op zoek naar een download van Seven Kingsdoms: Ancient Adversaries (de aller eerste versie van 7k).
Ik heb meerdere downloads gevonden, maar allemaal zeggen ze dit:
[link=http://img535.imageshack.us/img535/2323/naamloosvf.jpg]

Dus ik heb het in alle compabiliteits modussen geprobeerd, maar dat lukte niet. Ik heb zelf Windows Vista. Of ik een 32 bits of 64 bits weet ik niet, en ik zou niet weten hoe ik dat op moet zoeken.

Iemand enig idee hoe ik dit spel wel kan spelen?

Groet,
Martijn

Oké, ik heb dosbox gedownload. En nu? :)

Ben nogal een n00b op gebied van computers..

JE moet gewoon bij start naar systeem gaan, daar staat of je een 32 of 64 bit pc hebt. 9 vd 10 gaat het goed. soms ook niet zols bij jou. dan zijn er meestal ook andere versies van het programma te downloaden. je moet dan ff verder zoeken. Er zijn volgens mij ook mogelijkheiden om het idd met de andere versie te doen, maar daar heb ik geen verstand van.

[...]maar daar heb ik geen verstand van.

@larszzi: Dit klopt algemener dan je het nu brengt: Het spel lijkt een DOS-spel, dus tips betreffende 32-bit en 64-bit zijn niet relevant hier.

@topic-starter: Je schermafdruk is niet te openen.
Als ik ervan uitga dat
a. Seven Kingdoms inderdaad een DOS-spel is wat Bertus vermoedt én
b. Je ervoor zorgt dat je Seven Kingdoms in een nieuwe map C:\7kingdoms hebt uitgepakt, zou het ongeveer zo kunnen zijn in Dosbox:
mount c c:\7kingdoms
c:
dir

Kijk of je via dat dir-commando een .bat bestand tegenkomt. Indien ja, klop die bestandsnaam in en druk op Enter.
Staat er alleen een .exe bestand, klopt die bestandsnaam in en druk op Enter.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke, dat heb ik gedaan. Dan krijg ik de melding
'' Drive C is mounted as local directory C:\7kingdoms''.

En dan? Want er veranderd dan vrij weinig volgen mij. Of ik ben wel heel erg n00b-isch bezig..

Waarom doe je maar de helft van mijn instructie? Er staat verder nog om in dosbox uit te voeren:

c:
dir

Oftewel: Ga naar de C: schijf en vraag daar de inhoud van op. (c: verwijst in dosbox op dat moment naar c:\7kingdoms).

In de rest van mijn instructie vraag ik jou om in de getoonde inhoudsopgave te kijken of er een .bat bestand staat en die dan aan te roepen. Als er geen .bat bestand bestaat, dan moet er een .exe bestand staan dat je moet aanroepen.

Helaas is je gedrag niet alleen maar n00bisch... Je moet ook lezen wat er staat...

Tijs.

Seven Kingsdoms: Ancient Adversaries is een spel voor Windows 95/98. De maker van dit spel heeft de source code vrijgegeven.

Project:

http://7kfans.com/

Downloads:

http://sourceforge.net/projects/skfans/files/

Je kunt hier het spel downloaden (onder GPL licentie). De muziek ontbreekt helaas (lees de readme voor de reden). Als je het spel al hebt, kun je de update downloaden. Werkt prima onder Windows 7 64 bit.

Laatst bewerkt:
Ah, dankjewel! Het werkt nu perfect!

@dnties: Ik heb het nog op jouw manier geprobeerd, maar daar kwam ik niet uit. iig bedankt voor het helpen, ook @ de rest!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan