verspreidingsvirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

airtrixx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
beste mensen, help!
sinds 2 dagen heb ik een virus op mijn pc. het wordt niet gevonden door norton (update 3 dagen geleden)
direct als ik mijn pc opstart (windows xp) maakt deze verbinding met het internet en begint vervolgens spam te versturen naar willekeurige mail adressen.
symantec blijft dan meldingen geven dat de mail niet wordt ontvangen door de desbetreffende mailserver (gelukkig) met het gevolg dat binnen enkele tellen mijn gehele beeldscherm gevuld met deze meldingen.
ellende dus.
kan iemand mij vertellen wat dit is, en vooral hoe ik er weer vanaf kom.
(ik heb al verschillende topics hier gelezen, en tot dus ver geen kemerkende dingen gevonden, ook heb ik geen vreemde mails met ïs this you....etc geopend)

help!

vervolg...

goed, online scan gedaan, deze gaf 9 virussen aan. (waarom ziet norton dat niet???) vervolgens getracht de try-out versie te installeren om de problemen maar gelijk op te lossen. daarvoor moest eerst norton verwijderd worden... dus gedaan
vervolgens de melding van een fout in windows system32\services.exe en gaat de pc zich na 60sec automatisch afsluiten. betekend dus dat ik niets meer op mijn pc kan doen??? of wel??? wederom HELP!!!

Hoi,

kun je nog in de veilige modus komen (?) , F8 ingedrukt houden tijdens opstart.
Daarna proberen virussen te verwijderen......
Volg ook de aanwijzingen van Ton52.

Blijven nog over: laatst goed werkende punt; systeemherstel

Suc6.

(waarom ziet norton dat niet???)
Norton is gewoon niet zo goed als Kaspersky.

vervolgens getracht de try-out versie te installeren om de problemen maar gelijk op te lossen. daarvoor moest eerst norton verwijderd worden... dus gedaan
Als je er weer inkomt gebruik dan ook de Norton verwijdertool voordat je Kaspersky installeert.
Norton laat altijd veel troep achter.

Ik zie in ieder geval dat ton niet gek is op Norton.
Laten we even persoonlijke vooorkeuren vergeten. Hij gebruikt Norton en stel dat je daar 60 euro voor hebt betaald dan ga je deze niet verwijderen als je er nog 8 maanden gebruik van kan maken.

Het probleem zit in eerste instantie in een virus die je hebt binnengekregen en die norton ook waarschijnlijk heeft gevonden. Die is verwijderd, maar niet het hele bestand alleen de virus. Als je dan toch in dat bestand gaat snuffelen open je alsnog een betsand die inderdaad emails gaat verzenden met die leuke titels die wij in onze mailbox krijgen.

Gelukkig gebruik je ook je Norton om je uitgaande email te controleren en verzend je deze niet. Laat dus vooral aanstaan.

Vanaf dat moment kan Norton geen virus meer vinden omdat de oorzaak geen virus is maar een bestand die uitgevoerd wordt in opdracht van jou. Als je op dit moment ton´s favoriet jouw systeem laat scannen vindt hij deze ook niet meer.

Het beste kan je op spyware controleren die haalt er zeker een of meerdere droppers uit. Even opnieuw opstarten, schijfopruiming uitvoeren en je bent verwijderd van een scherm vol Norton meldingen.

Trek eens een keer de netwerk snoer er uit,
download op een andere pc een gratis virusscan programma,
ik weet niet welke nou het beste is,
dan scan je, zijn ze weg?
Netwerksnoer er weer in!
mvg
thechib12

Trek eens een keer de netwerk snoer er uit,
download op een andere pc een gratis virusscan programma,
ik weet niet welke nou het beste is,
dan scan je, zijn ze weg?
Netwerksnoer er weer in!
mvg
thechib12

Goeie tip en als aanvulling: VOOR de scan systeemherstel uitschakelen!

tja ik vond het ook al zo'n goeie hint:p
asl ie er uit is ( virus) ff de CCleaner erover heen halen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan