Verspringende cursor in tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hallo, ik heb een Asus laptop K70IJ (met Elan smartpad). Als ik tekst type, om het even waar, dan verspringt de cursor telkens. Het begint al met wachtwoord van het inlogscherm. Na twee tekens te hebben getypt springt de cursor weer naar het begin (voor het eerste teken). Ook bij Word of teksten op FB, er komt op die manier alleen maar wartaal uit. Het enigste wat hier tegen werkt is de end toets ingedrukt te houden tijdens het typen.
Wat ook gebeurt is dat als ik bij webpagina's naar beneden scroll dit niet gaat en de pagina automatisch naar de beginstand terug springt.
Wie o wie heeft een oplossing!

Laatst bewerkt:
Thnx voor je commentaar! Ik heb natuurlijk al wat dingen uitgeprobeert zoals het uitzetten van het touchpad. Maar dat werkte niet. Het lijkt bij mij wel of het touchpad beschadigd is en binnenin contact maakt, hoewel er van buiten af niets bijzonders aan te zien is. Ik moet wel zeggen dat het touchpad bijzonder gevoelig is!

:confused: Ik weet ook zo weinig over laptops touchpad's ...:) maar vraag ik me af zou iets kunne veranderen ( i.v.m. cursor gedrag :( ) als je muis via USB aansluit ..?
is het dan ook anders en makkelijker in instellingen van muis/cursor bij configuratie scherm ??

Laatst bewerkt:
Ik heb de driver van de touchpad ge-update (elantech). Daarna de gevoeligheid van TP bijgetseld. Dat samen gaf resultaat. Het probleem is nu voor 95% opgelost. Heel af en toe verspringt de cursor nog wel eens maar daar is mee te leven.
Vreemd is dat ik de driver al eens eerder heb ververst en toen gaf het geen resultaat. Dit was echter een versie hoger en die deed het!
Dus opgelost.

Te vroeg gejuicht! Vandaag is het nog erger dan voorheen. Ik wilde updates installeren (windows). Ik installeer niet alles alleen het hoognodige maar dat was onmogelijk. Bij selectie van de verschillende updates sprong de selectie meteen terug naar de bovenste update uit de rij. Het was niet mogelijk een andere update dan de bovenste te lezen.
Het wordt een volledige herinstallatie en hopelijk dan opgelost. Zoniet dan moet er inwendig iets niet in orde zijn.

Omdat er nog garantie op zat contact gehad met de leverancier, Asus. Hij wordt ter reparatie aangeboden. Blijkbaar toch een inwendig probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan