verspringende cursor

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Berichten
399
Om gek van te worden, telkens als ik aan het typen ben verspringt de cursor een stuk terug. Het maakt niet uit in welk programma, het gebeurt overal. De muis werkt prima het is echt alleen de cursor.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit oplos?
 
Dit komt me alleen maar bekend voor ivm draadloos en optische muizen en toetsenbord..
Heb het vermoeden dat het te doen heeft met energie besparing en dat muis zo is ingesteld dat indien hij een tijdje niet word bewogen de sensor wordt uitgeschakeld om batterij te sparen tot dat je beweegt of klikt. En dat het verspringen van de cursor een nadelige bijwerking is van deze techniek.
Soms valt het me ook op dat dit spontaan lijkt te gebeuren, dit kan ik alleen maar verklaren door dat sommige op de achtergrond draaiende processen plots actief worden
misschien Antivirus of firewall (svchost die wat paketjes ontvangt van je provider)
of je wordt gewoon even afgescaned of gepingt van buitenaf.. Dit allemaal beinvloed ook de refresh rate van explorer (alsof je op vernieuwen klikt).
Ook kan een verkeerde kleur ondergrond storen op de optische muis..

De oplossing lijkt me te zitten in betere kwaliteit materiaal en eens proberen uit te vissen of er actieve processen zijn op dat moment. :)
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost door het opnieuw installeren van de muisdrivers.
 
Ik heb hetzelfde afschuwelijk irritante probleem met een verspringende cursor, maar ook tydens het typen van een mail verstuurt hij zichzelf ongevraagd.
Heb een Medion laptop, meteen na aankoop vorig jaar opnieuw geinstalleerd om grotere schijfopdeling te verkrijgen.
Zal het opnieuw installeren van de muisdrivers helpen tegen beide problemen?
Alvast erg bedankt voor een antwoord.
Sjamana.
 
Ik dacht dat met het het opnieuw installeren van de muisdrivers het probleem was opgelost.
Maar al gauw gebeurde het weer. Nu merk ik (ik heb overigens ook een Medion laptop en ook mijn schijf zelf opnieuw ingedeeld) dat het voornamelijk gebeurd als je te zwaar met je polsen op het onder het toetsenbord liggend zilver gedeelte rust.
 
Ik dacht dat met het het opnieuw installeren van de muisdrivers het probleem was opgelost.
Maar al gauw gebeurde het weer. Nu merk ik (ik heb overigens ook een Medion laptop en ook mijn schijf zelf opnieuw ingedeeld) dat het voornamelijk gebeurd als je te zwaar met je polsen op het onder het toetsenbord liggend zilver gedeelte rust.

Hoi bekking, bedankt dat je gereageerd hebt. Kan geen toeval zijn toch, moet wel aan die Medion liggen. Zal er eens op letten of de polsdruk iets uitmaakt.
Denk je dat het wegschieten in verzenden van email daar ook mee te maken heeft? Ik hou je hier wel op de hoogte, tot zover gaat deze tekst (zonder polsen op zilver :evil: dus prima.
 
Of het wegschieten in verzenden van email daar ook mee te maken heeft weet ik niet.
Kom je vanzelf wel achter als je vanaf nu meer "zwevend" typt.
Ik weet niet hoe dit bij andere laptops is, ik ben verder zeer tevreden over deze laptop.
Haal er zelfs analoge films mee binnen en bewerk deze zonder problemen.
 
Geweldig geholpen bekking! Tot nu toe gaat alles goed met zwevend typen, ook mail vliegt niet meer weg. Verder ben ik ook helemaal blij met deze laptop, zeker nu dit irritante probleem verholpen is. Mooie dag verder en bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan