verstandig ? pc hele nacht aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
l.slaats. zei:
vanzwam

Lees de vraag nog eens door van topicstarter. Daar gaat het om....

@vipertronic: Lijkt mij niet verstandig om je pc aan te laten staan in de nacht :)

Lei.

Dat heb ik goed gelezen, Maar ik denk dat jij het niet begrijpt. Je PC afzetten, wanneer je deze gedurende een uurtje niet gebruikt, kan meer schade aanrichten, tegen over "laten opstaan". De rekening zal wel volgen, maar ...dan moet je ook het licht geen 12u laten branden, want dat kost geld. Enz.........

Alles verslijt, ik ben 55 jaar, en ik ben ook versleten dus.... het overige, qua metestand is al aan bod gekomen.

Ooit dit meegemaakt, mijn broer koopt een 486 en mijn vader koopt er een juist dezelfde pc's.
Die van mijn vader werd de gezinscomputer die constant op en aan werd gezet na 4 jaar heeft hij het begeven. processor was kapot.
Mijn broer laat zijn pc gewoon constant opstaan en werkt nog steeds. Natuurlijk draait hij de laatste 3 jaar niet meer omdat ie gewoon te traag werd. Maar als je hem opzet hij werkt nog steeds.
Ik weet niet of je weet hoe lang geleden je 486'ers kon kopen ik gok 1992 ongeveer

krijg verschillende antwoorden hier

ja je koelkast staat snachts ook aan
nee je tv zet je ook uit savonds

als je de pc snachts aan laat ben je er overdag ook wel een paar uur mee bezig
vraag was dus of je componenten hierop berekend zijn?
zo staat ie wel 18 uur per etmaal aan.

als die stuk draait houden we hier een aktie geef viper een nieuwe pc :)
bedankt voor jullie info

het is wel degelijk gevaarlijk als je er niet ben je pc aan te laten staan laast was er nog een heel huis afgebrand omdat een pc kortsluiting maakte er staat altijd spanning op je pc in de winkel zeggen ze vaak het kan geen kwaad maar dat is dus echt niet zo

Met een nick als de jouwe is het er ook om vragen :D :D
Ach jongens, het hele leven is gevaarlijk. We zetten onszelf toch ook niet op halve sterkte omdat we dan misschien niet dit of dat krijgen!

APOCALYPSE hier even een simpele uitleg. Over het woord gevaarlijk
Een kortsluiting denk nu is na,
-Een computer heeft een zekering in de voeding,
-De kring van de stopcontacten heeft een automaat van 20 A
-En dan nog de hoofdzekering van 40 A
Dus die kortsluiting zal wel snel gestopt zijn hoor.
Kan je computer ontploffen bij kortsluiting antwoord neen.
Je TV daarintegen op standby laten staan is veel gevaarlijker dan een computer laten opstaan .
Een tv kan een implosie maken :)
Hoeveel keer is het al niet gebeurt dat er een brand veroorzaakt word door een oude tv.

APOCALYPSE zei:
het is wel degelijk gevaarlijk als je er niet ben je pc aan te laten staan laast was er nog een heel huis afgebrand omdat een pc kortsluiting maakte er staat altijd spanning op je pc in de winkel zeggen ze vaak het kan geen kwaad maar dat is dus echt niet zo

Je hebt gelijk APOCALYPSE. Ik kan nog wel veel meer voorbeelden geven..;)

Als je geen goesting hebt om beveiligging tegen overstroom aan te kopen ja dan kan dit natuurlijk gebeuren. Er zijn genoeg oude mensen die gewoon even een draadje achter aan een zekering doen inplaats van een nieuwe te kopen.

Ben je zeker dat het niet het monitor was dat onploft was dit kan altijd gebeuren als er nog spanning opstaat.

Als je natuurlijk goed wat papier in de buurt van je pc liggen de vonk laat het papier in brand schieten even later je bureau in brand en dan het houten plafond okey maar ja
Maar een pc zelf is niet echt brandbaar.

Feit: Als je even één keer per jaar de moeite neemt om de binnenkant van de pc stofvrij te maken en dan met name de koelroosters, is het redelijk veilig. Dingen branden alleen als er voldoende brandstof is en stof is een goede brandstof.

Feit: De meeste computers gaan kapot of lopen schade op bij het aan- of uitzetten.

Mening: lekker laten draaien die bak, voor een paar euro's per jaar hoef je het niet te laten en hobbies kosten nu eenmaal geld ;)

ps'je: onderwerp is verplaatst naar hardware>systeem, aangezien het onderwerp weinig met het installeren van XP te maken heeft, tenzij je er echt van overtuigd bent dattie kapot gaat, dan zal je op een nieuwe pc XP mogen installeren :D:D

Daarom zei ik ook: zorg dat je eenmaal per jaar je pc reinigt van stof... (ter info: ik ben tevens BHV'er en heb een officiële brandweertraining gehad in het brandweeropleidingscentrum in Vlaardingen).
Uitleg:

Brand ontstaat door de samenvoeging van drie factoren (de bekende branddriehoek): brandstof, zuurstof en voldoende temperatuur. Haal één van de factoren weg en je blust of voorkomt een brand. Het verwijderen van de stof uit een elektrisch apparaat is dus één van die drie factoren. Mensen bang maken met zo een website, zonder goede onderbouwing heeft weinig zin ben ik bang, want als jeeen pc goed ontstoft en de monitor uit zet als je weg gaat (dat scheelt ook veel energiekosten), is de kans zeer gering dat er brand uitbreekt.

@ Sarvo, dan zou je op mijn vraag moeten kunnen antwoorden. Ik weet nu niet of die batterij nog ergens gebruikt wordt, maar je kent ze wel denk ik. De + grote contact lip en - kleine lip.

Ik ken ze, dat zijn van die grote blokbatterijen :D
4,5 volt... ik denk niet dat de vonken daarvan genoeg hitte veroorzaken om brand te doen ontstaan (hebben we het eigenlijk nooit over gehad, zal ik eens navragen bij mijn cursusleider), het ligt ook aan de spanning die op het apparaat staat. Batterijladers bijvoorbeeld, die niet zelf afslaan of beveiliging hebben zijn wel gevaarlijk als je daar niet verantwoordelijk mee om gaat.
Als een apparaat op standby staat, gaat er weldegelijk 230v doorheen, ook als er ergens genoeg weerstand zit om daar 12v van te maken. Als de weerstand het begeeft dan kan je een probleem krijgen als je zekering niet doorslaat, want dan gaat de volle mep door de apparatuur heen, wat de nodige vonken en temperatuur veroorzaakt. Daarom is het ook zo belangrijk om die apparaten te beschermen tegen stof. Een filter voor je fan plaatsen (en regelmatig vervangen of uitstoffen, ze bestaan) kan al veel leed voorkomen.

Sarvo zei:
4,5 volt... ik denk niet dat de vonken daarvan genoeg hitte veroorzaken om brand te doen ontstaan (hebben we het eigenlijk nooit over gehad, zal ik eens navragen bij mijn cursusleider), QUOTE]

Je moet dat niet navragen, want het is mogelijk. Neem zulke batterij, gooi ze in een papiermand. Gooi daarop een propje staalwol, zodanig dat er contact gemaakt wordt en patat, binnen de kortste keren staat dit in de fik. dus..... Nezm maar de proef op de som, liefst buiten.

:thumb: dat scheelt weer een vraag :D maar je zegt het zelf al: gooi em in de prullenbak... voorwaarde is dat er dan ook prullen in liggen, wat als brandstof dient ;)

vanzwam zei:
Sarvo zei:
4,5 volt... ik denk niet dat de vonken daarvan genoeg hitte veroorzaken om brand te doen ontstaan (hebben we het eigenlijk nooit over gehad, zal ik eens navragen bij mijn cursusleider), QUOTE]

Je moet dat niet navragen, want het is mogelijk. Neem zulke batterij, gooi ze in een papiermand. Gooi daarop een propje staalwol, zodanig dat er contact gemaakt wordt en patat, binnen de kortste keren staat dit in de fik. dus..... Nezm maar de proef op de som, liefst buiten.

Nu ga je Sarvo leren brandtstigter te worden(zo deden we vroeger fikkie stoken:D )

Hey, ik ben geboren pyrofiel :evil:.... het mooist vond ik om op een plein alle prullenbakken in de hens te steken, dat stond zo leuk :D Mijn record is het huis bijna laten afbranden en een goed stuk Scheveningse duinen :D:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan