Verstandig

Status
Niet open voor verdere reacties.

randy1991

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Hallo,

ik wil graag mijn werkgeheugen uitbreiden omdat ik niet tevreden ben met de huidige prestaties van mijn pc want ik wil zwaardere games spelen. Maar nu weet ik niet of het verstandig is om mijn werkgeheugen uit te breiden(kan nergens vinden wat het maximale is).

Dit zijn de gegevens van mijn pc:
CPU Type : AMD Athlon 64, 2200 MHz 3200+
Moederbordnaam : Asus K8N (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset : nVIDIA nForce3 250, AMD Hammer
Systeemgeheugen : 1024 MB
BIOS Type : AMI (10/04/04)
Communicatiepoort : Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort : ECP-printerpoort (LPT1)

en oja hoe duur is het ongeveer als je er 1 gb bij op wilt doen?:(

En belangrijker nog: wat voor videokaart zit er in je systeem, dat is niet echt onbelangrijk wanneer je zwaardere games wilt spelen/

oke ik kan dus tot max 3gb uitbreiden.

maar hoe weet ik nu of ik het goede koop wat je hebt heel veel typen werkgeheugen toch?

kan iemand me suggesties geven wat ik zou kunnen kopen?

ik wil graag uitbreiden naar 2 gb geheugen

Welk merk en type is met name bij Asus moederborden soms een lot uit de loterij, of juist niet..........

Het soort geheugen dat je moet heben is iig :

max. 3 giga:

DDR400
DDR333
DDR266

ECC/non-ECC un-buffered DDR SDRAM memory

Tip: kijk met een tooltje als pc wizzard 2008 welk merk geheugen er nú in de pc zit.

Laatst bewerkt:
hmm heb het gedownload maar kan het niet opstarten.

hij zegt dat ik niet de adminstrator rights heb:confused:
terwijl ik toch echt administrator van de computer ben

Dan klik je rechts op het icoontje op je buroblad en ga je naar de eigenschappen en vervolgens vink je daar aan: uitvoeren als adm.
Je kunt in de verkenner hetzelfde bereiken door een rechtse klik op de .exe van de de tool.

nog steeds niet:confused:

dan staat er :

fout bij het initialiseren randapparatuurstuurprogramma.
you must have administrator rights.

Pasja gaat nu iets te snel.

Bij gamen is de videokaaart het allerbelangrijkst.

Je kan wel 80GB geheugen in je pc zetten (kan wel niet hoor), maar uiteindelijk zal je nog altijd niet de nieuwste spellen kunnen spelen als je videokaart te slecht is.

Dus als je toch pc wizard aan de praat hebt gekregen, dan ook gelijk kijken welke videokaart je hebt.

Alternatief als je niet mag installeren: (waarom mag je dit niet?)
Klik op 'start', dan 'uitvoeren' en dan intypen: "dxdiag" (zonder aanhalignstekens)
En dan enter.

En dan kijken wat er bij display staat.

Laatst bewerkt:
Kun je een link plaatsen welke tooltje je hebt gedownload.
Ik schat in dat er per dag diverse malen aan topicstarters geadviseerd wordt om de Wizzard te downloaden en te installeren. Jij bent de 1e die ik tegenkom met dit probleem............. :confused:

het is niet alleen omdat ik zwaardere spellen wil spelen.

verder is mijn pc ook gewoon veel te sloom. ik wil gewoon een iets snellere pc hebben

Pasja gaat nu iets te snel.
Bij gamen is de videokaaart het allerbelangrijkst.
Nee, ik ga niet te snel. Als je het topic terugleest, zal je zien dat Mrmusic deze terecht belangrijk vraag reeds stelde. Het is dus verder niet aan mij (of een ander) om te bepalen of TS wel of niet geheugen mag bij plaatsen, dat moet íe helemaal zelf bepalen.

Nee, ik ga niet te snel. Als je het topic terugleest, zal je zien dat Mrmusic deze terecht belangrijk vraag reeds stelde. Het is dus verder niet aan mij (of een ander) om te bepalen of TS wel of niet geheugen mag bij plaatsen, dat moet íe helemaal zelf bepalen.

We zijn hier om goed advies te geven.
Dat kan je toch pas doen als je alle informatie hebt.

Wanneer is de pc traag? Vooral met gamen, of ook met uitpakken van bijv rar bestanden / videobewerken.
Wellicht wil hij iets waarbij meer geheugen niet echt veel helpt.
(Natuurlijk zal het altijd wel iets helpen)

Ik bedoelde eigenlijk meer een linkje naar de site en wat minder een rechtstreekse download link, maar het maakt in dit geval niet uit. Ik zag in de url dat het de goede is, dus dáár ligt het niet aan.
Ik zou dus even niet weten waarom je niet mag installeren. Heb je in de verkenner al geprobeerd de .exe op "uitvoeren als adm." te zetten?

laten we dat gamen maar buiten beschouwing houden.

het was o.a. dat ik ook zwaardere games wou spelen( gta 4 die binnenkort uitkomt)
en daar moet ik o.a. ook meer werkgeheugen voor hebben. mijn videokaart dat komt later wel.

dat is voor alle duidelijkheid een: ATI RADEON HD 3600 Series

Ik bedoelde eigenlijk meer een linkje naar de site en wat minder een rechtstreekse download link, maar het maakt in dit geval niet uit. Ik zag in de url dat het de goede is, dus dáár ligt het niet aan.
Ik zou dus even niet weten waarom je niet mag installeren. Heb je in de verkenner al geprobeerd de .exe op "uitvoeren als adm." te zetten?

ik heb vanalles al geprobeerd, bij rechtermuisknop/beveiliging heb ik al het mogelijke om de administrator rechten te krijgen al aangevinkt.

ik vind het ook erg raar heb deze melding anders nooit

We zijn hier om goed advies te geven.
Dat kan je toch pas doen als je alle informatie hebt.

Wanneer is de pc traag? Vooral met gamen, of ook met uitpakken van bijv rar bestanden / videobewerken.
Wellicht wil hij iets waarbij meer geheugen niet echt veel helpt.
(Natuurlijk zal het altijd wel iets helpen)
Heeft iemand jou wel eens verteld dat je overal wel een discussie over kunt opstarten? Als je het goed vindt, dan beperk ik mij even tot de vraag van TS.
Jij en ik bepalen immers niet wat een TS gaat doen of niet doen.
MrMusic stelt een (videokaart) vraag en daar komt geen vervolg op. Dat mag en kan, da's aan TS. Ga er gemakshalve dan maar vanuit dat de kaart "past" bij de overige systeemspecs zoals hij die wél noemde. Vervolgens stelt TS een vraag hoeveel en welke geheugen hij mogelijk kan plaatsen. Daarop wordt dan zo goed mogelijk geantwoord.

Dan kan ik wel "belerend" gaan "zeuren", dat hij een andere processor nodig heeft, een andere voeding en een andere videokaart, maar dat is niet aan mij.

Wat mij betreft nu maar weer ontopic....................

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan