Verstandige Koop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reverzed

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2011
Berichten
13
Dus ik had eerst een AMD Athlon 64 LE-1640 2.60GHz(was er ontevreden mee, veel gestotter etc) en die is vervolgens kapot gegaan, ben naar de computer winkel gegaan en vroeg voor een betere processor dan voorheen. (de AMD Athlon 64 LE-1640)

(weet niet zeker of de "64" daar hoort, de man zij dat het geen amd athlon 64 was, maar een amd athlon (zonder de 64) kon ik niet vinden op google, dus als er ook een amd athlon LE-1640 bestaat zal dat hem zijn)

De man heeft mij de amd athlon 64 processor 3200+ 2GHz aanbevolen, en ik weet nou niet welke processor beter is.

(Ikzelf zou heel gauw zeggen: 2.60 GHz klinkt beter dan 2GHz maar de man zij de 3200+ belangrijker was dan de GHz)

Ik heb geprobeerd te googelen, maar ik wordt er niet veel wijzer van.

Zou iemand mij kunnen helpen en te informeren welke processor nou beter was/is, en of ik dus terug moet gaan naar de winkel of niet?
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Reverzed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor socket AM2 zijn er veel betere processoren te verkrijgen. Als het goed is ondersteund je moederbord gewoon de dual cores, en daarom adviseer ik je daar toch voor te gaan. Dit zijn AMD 64 x2 processoren.

Eigenlijk is dit al hopeloos verouderde hardware, maar misschien dat dit wel een goedkope oplossing is om snel weer een werkende computer te hebben. Tevens vind ik het apart dat de processor kapot is, die gaan eigenlijk nooit kapot bij normaal gebruik.
 
Waar kan ik me moederbord zien? En was dit nou wel, of niet een verbetering van de AMD Athlon 64 LE-1640 2.60GHz naar de amd athlon 64 processor 3200+ 2GHz
 
Nee, dit is zelfs een achteruitgang. Ik weet niet welke computerzaak jou dit wil aansmeren, maar verstand van zaken hebben ze in ieder geval niet.
 
Weet je welk moederbord je hebt? Of als het een kant en klare pc is, welke precies (typenummer)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan