Versterker AKAI ATT01U..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik1990

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Beste,

In een vorig topic werd ik uitermate goed geholpen over het ''installeren'' van de platenspeler.
Nu nogmaals een vraag hierover.

Momenteel heb ik wat LP's tevoorschijn gehaald, maar het geluid dat ik hoor is heeel heeeel erg zacht.
De versterker die ik hier heb staan heeft helaas geen Phono ingang..

Heeft er iemand voorbeelden van goeie betaalbare versterkers?

En die versterker wil je alleen maar voor de platenspeler gebruiken? als voorversterker?
En dze weer aansluiten op je huidige versterker?

Of wil je een nieuwe versterker aanschaffen als vervanging voor je huidige?

Hoi,

Inderdaad een voorversterker die ik op mijn huidige versterker kan gebruiken..

Dit is wat je zoekt, een phono voorversterker. De versterkers vandaag de dag hebben geen pre-amped voorversterkte ingang meer. Daarom zijn deze dingen er gekomen :)

Zo kun je je huidige versterker blijven gebruiken.

@ Riess,

Op die site staan er een aantal, welke is aan te raden?

Gr.

hm, ik ben te voorbarig geweest met mn antwoord, het gaat hier om een USBplatenspeler ...
Maar zit er toevallig ook een snoertje aan met een rode en witte tulpplug?

hm, ik ben te voorbarig geweest met mn antwoord, het gaat hier om een USBplatenspeler ...
Maar zit er toevallig ook een snoertje aan met een rode en witte tulpplug?

Ja die zit er, maar geeft geen geluid als ik ze in mijn huidige versterker doe.

Persoonlijk zou ik voor de artdj Pre II gaan omdat daar meer mogelijkheden opzitten, maar als het puur voor het signaal gaat is de DAP ook een goede keuze. Gezien de prijs van de draaitafel (niet negatief bedoeld maar we praten niet over hoogstaande hifi apparatuur) is voor jou de DAP waarschijnlijk de beste oplossing.

Het schijnt dat er achterop de speler een klein knopje zit, waarmee je kan kiezen uit USB en PHONO, staat dat knopje wel goed? (niet dat ie nog op USB staat?)

je gaf al aan dat je wat hoorde (zolang het niet de naald is van de platenspeler :) ) dus zo een pre-amp zal het ongetwijfeld oplossen voor je.

Zet em es op line? en waar heb je de speler vervolgens op aangesloten? op je eigen versterker of op je computer?

Dan zul je idd een voorversterker aan moeten schaffen ...

Hey Erik
Daar ben ik weer.
Als je de platenspeler op je PC aansluit met de USB kabel en dan Audacity installeerd(of al heb gedaan), dan kan je vanaf de PC line-out met een kabeltje naar je versterker.
Dat ziet er zo uit:
4d6a1a9acbf69-HLFL30.JPG

PS Audacity stond beschreven in die handleiding van mijn post in dit topic:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/608607-Platenspeler-Akai-ATT01U..(draaitafelriem-)

Laatst bewerkt:
probleem is dan wel dat je je pc moet aanzetten om je signaal door te lussen naar je versterker, dus even een plaatje opzetten is er niet meer bij.

Ja daar heb je helemaal gelijk in Riess.
Maar zou "een" oplossing kunnen zijn!

Ik heb geprobeerd dit te doen, maar het lukt niet.
Ik krijg geen geluid uit mijn versterker.. ook niet na het juist invullen van de dingen in audacity..

Nee ik ben ook niet bekend met Audacity, maar ik dacht dat zal wel in de handleiding staan.:confused:
Maar dat zal alleen wel te maken hebben met het opnemen van platen.
Dan misschien toch maar een voorversterker halen, of een mengpaneel kan nog wel eens nuttig zijn.
(ook voor andere dingen):thumb:

Gisteren kwam de DAP binnen.
Net aangesloten, maar wat een vreselijk slecht geluid komt eruit mijn speakers, ik weet niet of dit normaal is.
Maar het is totaal niet helder en kraakt aan alle kanten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan