Versterker gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi iedereen,
Ik heb de Sony verterker nu binnen en hij ziet er goed uit. Ik heb alleen problemen met het instellen van de dingen. Ik kan helemaal niks vinden. Er staan redelijk veel menu knoppen op en weet niet welke ik nou waarvoor moet gebruiken. En als ik de versterker opstart, hoor ik dan een beginscherm te krijgen? kunnen jullie helpen met de begininstellingen en het uitleggen hoe het werkt? de handleiding snap ik ook niks van :(
alvast bedankt

Heb je de boel al helemaal aangesloten?
En wat heb je waaraan op aangesloten?
Beginscherm? Tis een vesterker, input (afstand bediening) selecteren en volume aanpassen.

Ik heb hem grotendeels al aangesloten.
Speakers:
-Center
-Front
-Surround back

Input:
-hdmi out -> tv
-hdmi in -> Xbox / laptop.
-Tulp -> 3.5 mm kabel

Verder wil ik het weekend mn Bose speakers er nog tussen zetten voor het bijna volledige 7.1 surround system.
Ik heb hem nog niet gekalibreerd omdat ik daar niet helemaal uit kwam hoe dat moest.
Verder staat in het boekje en op internet: Dolby Digital, DTS en dat soort dingen. Maar hoe moet ik weten hoe en wanneer ik deze geselecteerd heb. Er staan wel dingen op het display maar niet zoals Dolby DTS etc.

Verder wel prachtig en krachtig geluid. Ben erg blij dat ik deze gekocht heb.

Dolby en DTS en zo zijn surround technieken welke het kan weergeven (net zoiets als mp3 maar dat is dus niet surround) je versterker zal deze decoderen zodra deze worden aangeboden.
Hoef jij niets voor te doen. Dus afhankelijk van de bron (DVD of iets anders) welke weergeeft in AC3 of DTS of... zal je versterker dit zo weergeven.

Op pagina 134 staat hoe je welke ingang selecteert.
http://pdf.crse.com/manuals/4263361412.pdf

Veel luister plezier. :)

ff een kleine update:
Ik heb nu gezien dat hij bij de Xbox, Dolby Surround 5.1, aangeeft. Dus dat snap ik ook weer. De bediening is op het begin ff uitzoeken maar dat lukt nu ook prima. Heb nu ook alle 7 speakers goed staan behalve de subwoofer. Ik denk dat ik nog ff wacht met een subwoofer kopen totdat ik wat meer geld heb. Verder ben ik echt tevreden met dit ding. Ook tijdens concerten heb je het 'stadium' effect zitten en dat geeft dan zo'n mooie echo. Nu snap ik alleen een paar van die namen nog niet helemaal.
Je hebt:
-PLII MV (5.1)
-PLIIX MV (7.1)
-NEO6 CIN (7.1)
-PLII MS (5.1)
-PLIIX MC (7.1)
-NEO 6 MUS (7.1)

Dan lijkt het mij logisch dat:
MV = movie
CIN = Cinema
MS = Music
Mus = Music

ik denk dat dat wel klopt. Alleen wat zijn al die namen ervoor/wat houd het in?

PL = Pro Logic (Dolby)
II en IIX = versie
NEO 6 = DTS
Dit zijn dus decodering types.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan