Versterker met meerdere boxen er op, welke verhouding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jtheiner

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Hallo,

Op mijn club hebben we 2 kleed lokalen, een kantine, algemene ruimte, opslag ruimte en een buiten plaats.

Nu wil ik 1 versterker met alles er op en er aan, de uitgang naar een regelaar, daar met meerdere potmeters het geluid in elke kamer/ruimte mee kunnen regelen qua volume.

1. Kan dit uberhout met die regelaar dat ik een potmeter tussen de versterker en box neerzet? of moet dit al voor de versterker?
2. Moet ik mijn boxen bij elkaar tellen en de totale watt mijn vermogen van me versterker kunnen laten halen of de kleinte watt wat een box kan leveren mijn maximale uitgang laten geven van me versterker.
3. wanneer blaas je ook al weer je boxen op?

Dank!!

Daar moet je, denk ik, een mengpaneel voor kopen met 4 in- en 4 uitgangen (denk niet dat je er een in de opslagruimte en buiten nodig hebt) hebben. Die kan je dan op de 4 uitgangen (misschien op mengpaneel met 2 ingangen en 4 uitgangen) van je versterker aansluiten. Als je er meer wilt hebben, sluit je de + op de plus van box 1, de - van box 1 naar de + van box 2 en de - weer terug naar het paneel.
2. geen idee...
3. als het vermogen van je versterker groter is dan van je boxen, of als je de versterker op max. zet, en je boxen dat niet leuk vinden.

Haha! Dat klopt dat wist ik nog, als ze het niet leuk vinden. Haha.

Maar bedankt iig! Denk dat ik met potmetertjes ga werken. Even de goede waardes uitrekenen met behulp van zeer behulpzame leeraren op school. Haha.

En ben nu aan het kijken naar 2 x de set Velleman VDSMB2BK, deze sluit ik aan op een versterker Cougar C300.2 en die sluit ik aan op een setro die goedkoop ergens te krijgen is...

De potmeters gooi ik tussen de kabels die van de versterkers naar de speakers lopen.

De potmeters gooi ik tussen de kabels die van de versterkers naar de speakers lopen.

Dat moeten dan wel stevige draadgewonden potmeters worden, ander branden ze binnen een paar seconden af.......

En die Cougar (auto einversterker)... waar ga je die mee voeden? Acculader?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan