Versterker platenspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt nu een spaarpotje met kwartjes?:p

Maare, bekijk het manual maar eens, die phono ingang is een optie bij die versterker.

En alle andere ingangen hebben geen riaa correctie, logisch dat er alleen hoge tonen worden weergegeven en dit geval ook nog eens als overspraak.

Een cursusje audio technieken zou voor de TS geen luxe zijn.;)

Ha. Zie ik nu ook. Ook dat ze in deze doc http://www.manualslib.com/manual/712447/Harman-Kardon-Hk640.html?page=1#manual wél de ingangsgevoeligheid vermelden: 2.4mV/49kOhm
En in het schema zie ik dat, doordat de phono ingang een optie via de aux. ingang is, TS wel degelijk de aux knop moet kiezen om zijn platenspeler te horen. Sorry TS:o
(En moet ik het kwartje weer teruggeven natuurlijk:D)
Als TS dan die optie heeft en het niet werkt, moet ik nu concluderen dat zijn voorversterker mogelijk defect is.
Dat zou een andere verklaring voor de hoge tonen zijn: de RIAA correctie werkt natuurlijk ook niet als de vv defect is, dus veel hoog en weinig laag, zoals ik al eerder aangaf.

Laatst bewerkt:
Het lijkt me dat die vv eenvoudig te repareren moet zijn voor een elektronicus. Allemaal discrete componenten. Omdat beide kanalen het niet doen verdenk ik direct de beide voeding(stransistoren). In elk geval worden die meestal het zwaarst belast. Blz. 23 geeft het schema.

Laatst bewerkt:
pier ,de stekkers van de tuner in de Aux ingang geplaatst zoals gevraagd.
Geen geluid

Misschien misverstand mijnerzijds ,zowel de voor als achter zijde staat AUX ,dus geen phone.
Dus geen aparate phone ingang wel AUX.

Lol.
Zijn we toch maar mooi achter gekomen naar 49 berichten........

Heb je dus een phone voorversterker nog nodig, kun je miss. beter zoeken naar een versterker met phone ingang, zal niet veel duurder zijn 2e hands.

Die hk versterker net aan geschaft,"........miskoop dus.
Wat zou een goed alternatief zijn ?

Kijk bij een kringloopwinkel in de buurt, op marktplaats staan er ook vele.
Ding wat je nu hebt schat ik op €30 tot €60, wat heb je er voor betaald?

Rond de 30euro.
Maar noem eens namen en rugnummers ,voor knappe versterkers....

Nee ,zit niet in de buurt , kijk wel op Mp.
In ieder geval een phone aansluiting

Onkyo

Heb een Onkyo reciever tx8211 op het oog ,
Kan ik hier probleemloos mijn Pioneer P120 platenspeler aanhangen.

De vorige combi Harmon Kardon (Aux) met Pioneer 120 was geen succes.

Advies van dit forum ga voor andere combinatie

Beste roelofa17.

Je hebt een nieuwe vraag gesteld welke een vervolg is op deze topic.
Heb om die reden deze twee topics samengevoegd.
Zo is de vraag duidelijker voor iedereen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan