versturen email

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaakz

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
120
Heren/dames,

Een tijdje geleden heb ik een mooie simpele code ergens vandaan geplukt om het excel bestand als email bijlage te versturen
Onderstaand een deel hiervan.

Code:
ActiveWorkbook.SendMail Range("e5").Value, _
                             Range("c9").Value
ActiveWindow.Close


Waarbij

E5 het email adres is
en C9 het onderwerp is

Het werkt voor mij prima.

Graag zou ik deze code nu willen aanpassen met een vaste tekst in de body. Wie kan mij (digibeet) hierbij helpen.

Ik heb al op de Site van Ron de Bruin gekeken en de gehele code geprobeerd maar dit werkt niet (misschien omdat ik nog met office 2003 werk)
Deze site is trouwens voor mij (nog) een brug te ver.....

Wellicht kan ik later nog een stapje verder gaan door het excel bestand om te zetten naar PDF


Alvast bedankt voor de snelle reacties.......

Groet
Sjaakz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je had waarschijnlijk al gezien dat je eindtag CODE niet goed was; daar moet nog een / voor, dus /CODE. Je oplossing is niet met Sendmail te maken, omdat je daarmee het onderwerp nog wel kunt instellen, maar de bodytekst niet. En dan moet je toch naar de site van Ron kijken. Een voorbeeldje dat je makkelijk kunt aanpassen naar je eigen situatie is dan:
Code:
Sub Mail_workbook_Outlook()
'Working in Excel 2000-2013
'This example send the last saved version of the Activeworkbook
'For Tips see: http://www.rondebruin.nl/win/winmail/Outlook/tips.htm
    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object

    Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
    On Error Resume Next
    With OutMail
        .to = Range("E5").Value
        .CC = ""
        .BCC = ""
        .Subject = "Hier het onderwerp"
        .Body = "Hi there" & vbCrLf & "Is getekend:" & vbCrLf & vbCrLf & "Truus Petteflet" & vbCrLf
        .Attachments.Add ActiveWorkbook.FullName
        'You can add other files also like this
        '.Attachments.Add ("C:\test.txt")
        .display 'or use .Display
        ''.Send   'or use .Display
    End With
    On Error GoTo 0

    Set OutMail = Nothing
    Set OutApp = Nothing
End Sub
 
Tips gevraagd om het verder te verbeteren

Hi Michel,

Dit werkt inderdaad voor mij alleen kom ik nu bij het verzenden mijn handteking in outlook niet meer tegen. Kan ik hier nog wat mee.

Heb ik al deze voor mij niets zeggende regels nodig? (domme vraag denk maar domme vragen schijnen niet te bestaan)

Misschien heb je ook een idee hoe ik er een pdf van maak

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Sjaakz
 
Laatst bewerkt:
... (misschien omdat ik nog met office 2003 werk)
Hierin ligt je antwoord op de PDF vraag opgesloten: nee dus. Vanaf 2007 (met extra addin) en 2010 (standaard ingebouwd) kun je pdf-jes maken, daarvoor niet. De enige oplossing is dan om een pdf printer te installeren, en het werkboek daar naar toe te printen. Het bestand dat daar uitrolt kun je dan als attachment meegeven.
De code kan niet veel korter; je kunt de regels .CC en .BCC verwijderen, want die zijn nu leeg.
 
Michel bedankt

Bedankt voor de hulp :thumb:

De oplossing werkt goed ik ga de CC optie ook gebruiken (toevallig was dit ook een wens welke ik nu kan vervullen).:p

De groenten

Sjaakz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan