Versturen van reply-berichten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sysdata

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
62
Op een (nieuw) XP-systeem van een goede vriend tref ik het volgende vreemde probleem aan:

- Géén problemen met Internet Explorer.
- Ophalen van e-mail berichten gaat goed.
- Versturen van (eigen opgemaakte) berichten gaat goed
- replyen op binnengekomen post lukt niet. Hij meldt dan dat de SMTP-server niet gevonden kan worden.

Ra Ra, hoe kan dat ????

Bij zowel Outlook als Outlook Express is het resultaat hetzelfde.
Vanaf het begin (vanaf aanschaf systeem) heeft het al niet gewerkt.
Er wordt gebruik gemaakt van een usb/ISDN box van KPN

Wie helpt?

Groeten,

Jan
 
dan staat er of iets niet goed in het account bij de smtp gegevens of de server ligt er bij de provider uit.
 
Als de SMTP-gegevens niet goed zouden zijn zou het versturen van (zelf opgestelde) berichten ook niet lukken en dat gaat nu juist wél goed.
Alleen replyen gaat fout.

mvg,

Jan
 
Als je in het e-mail account bij 'server' de uitgaande e-mail (SMTP) goed hebt staan en bij geavanceerd: uitgaande e-mail (SMTP) de waarde 25 hebt staan, moet het goed werken, zo niet, dan toch maar eens conact met je provider opnemen.
 
Geplaatst door sysdata
Als de SMTP-gegevens niet goed zouden zijn zou het versturen van (zelf opgestelde) berichten ook niet lukken en dat gaat nu juist wél goed.
Alleen replyen gaat fout.

mvg,

Jan

Nee dat is niet correct, want ingaande en uitgaande mail, loopt via verschillende banen.
 
Voor de duidelijkheid:
SMTP= verzenden; dit kan niet de oorzaak zijn, want eigen berichten verzenden lukt.
POP= ontvangen; kan niet de oorzaak zijn, want lukt.

Heb je meerder emailaccounts?
Vb je stuurt al je berichten zelf via de hoofdaccount (account 1), dit lukt. Je ontvangt een bericht op de 2de account (andere provider) en doet daar reply op, en dit lukt niet.....
Als dit zo is, dan moet je de smtp van je 2de account identiek maken als die van de eerste, de pop blijft wel een andere.
Simpel uitgelegd: eender met welke account je mailt, je moet steeds de SMTP gebruiken van de provider waar je op dat moment bij bent ingelogd via kabel, adsl of dial-up. Ik bel vb altijd in bij skynet, dus m'n SMTP van al m'n emailaccounts (skynet + planet internet) is die van Skynet.
Uitzondering is hotmail-toestanden via outlook.

Hope this helps.
Greetz.
K.
 
Reply

Hoi,

Wanneer je inlogt bij je provider, heb je een SMTP gekregen, nu is het waarschijnlijk zo, dat je vriend een andere provider heeft nu, maar zijn normale e-mail adres gebruikt.
Is je vriend inderdaad van provider veranderd en gebruikt hij hetzelfde e-mail adres nog, moet je de SMTP van die nieuwe provider gebruiken.
Probeer die andere maar eens, je zult zien, dat het dan WEL gaat!
Dus de SMTP gebruiken van de provider die je vriend NU heeft!

Richard
 
'k Wil niet lullig doen, maar:
SMTP= verzenden; dit kan niet de oorzaak zijn, want eigen berichten verzenden lukt.

ALs SMTP fout is zou hij NIETS kunnen verzenden.
Als alle info die we gekregen hebben klopt is dit een zeeeeeer eigenaardig probleem. Zou maar wat graag de oplossing weten.

Greetz.
K.
 
Dat ligt eraan.
Ik heb een tijd geleden EXACT hetzelfde probleem gehad.
Ik had een account bij Worldonline en was toen OVER gestapt op de kabel bij Quicknet.
Ik gebruikte dus 2 e-mail adressen, eentje bij Worldonline en eentje bij Quicknet.
Ik kon WEL zelf EIGEN GEMAAKTE E-MAIL versturen en ontvangen, maar NIET REPLYEN.

Toen mijn SMTP nog op Worldonline stond, kreeg ik EXACT HETZELFDE PROBLEEM!
Toen mijn SMTP veranderd naar die van Quicknet en ZIE, het werkt. Probeer het nu maar.

Voor jezelf: PROBEER het nou maar ...

Richard
 
Door de instellingen van de (KPN-)ISDN-adapter (usb) te wijzigen (stond op X75) kon het probleem worden opgelost.
Bedankt allemaal voor het meedenken.

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan