Versturen wil niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Mijn vriendin kan wel e-mail ontvangen met Outlook Express maar versturen wil niet.
Ze heeft Kabelfoon.net en wannadoo.nl.
Ging lange tijd goed, en van`t ene op`t andere moment niet meer.

Ze heeft XP, waarvan de firewall uit staat, en heeft verder geen firewall op haar pc.
En norton draait er ook op.
Alles is ingevuld volgens de voorschriften van kabelfoon.nl website helpdesk.
Hebben verschillende oplossingen van hier al geprobeerd, maar denken dat we iets over het hoofd zien.

zie hier onder de fout meldingen:

bij versturen via caiway:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop.caiway.net', Server: 'SMTP.caiway.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10053, Foutnummer: 0x800CCC0F

dit bij versturen via wanadoo

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is e-mail. Onderwerp 'blaat 2 van wanadoo', Account: 'pop.wanadoo.nl', Server: 'SMTP.wanadoo.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '554 <e-mail>: Recipient address rejected: Relay access denied', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 554, Foutnummer: 0x800ccc9

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hey MisterDennis,

Deze week had ik een soortgelijk probleem met het versturen van email vanuit Outlook via mijn Gmail acount. Van HetNet kreeg het volgende antwoord. Misschien is het voor jou geen nieuws, voor mij was het dat wel:

Geachte heer ........

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Wanneer u gebruik maakt van Outlook dient u altijd bij de uitgaande e-mailserver, de server in te voeren van de provider van uw internet verbinding.
U dient in dit geval voor de uitgaande e-mailserver inderdaad mailhost.hetnet.nl te gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Het Net
--

Voor de inkomende mail gebruik je dus wel de pop die bij je email adres hoort, voor de uitgaande die van de internet provider.

Succes ermee:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan