• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken 1 cel tekst door zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cavinco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2016
Beste Exel Toppers

Ik loop tegen twee problemen aan hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

In het kort
Probleem 1 Met vert.zoeken wil ik in 1 cel dat alle tekst word doorzocht en als de aangegeven nummer daar in voorkomt dat die de status verandert nu komt deze telkens op nb uit
Probleem 2 Als ik de ene week een rapportage draai en de volgende week kopieer ik er nieuwe data in, dan wil ik niet dat de oude data word vervangen voor de nieuwe data maar ik wil ook geen dubbele aanvragen in het excel bestand hebben hoe zorg ik er voor dat alleen de nieuwe aanvragen worden toegevoegd en de oude data word niet vervangen voor de nieuwe

Zie Excel bestand voor een betere uitleg excuus hiervoor weet niet goed hoe dit te verworden.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Is altijd een goed uitgangspunt: eerst het bestand beveiligen en dan nadenken wat je eigenlijk wil hebben.:confused:

Handig, zo'n beveiligd document... :confused:

Je wil een getal van 8 digits zoeken in een cel met 30 digits?
Dan wordt het handwerk denk ik zo, of de te zoeken nummers zijn allemaal 9 digits lang:
Code:
=VERT.ZOEKEN(RECHTS(G6;9)*1;'Dump 1'!B:E;4;0)

Misschien dat deze matrixformule doet wat jij wilt. Omdat de string in G6 ook andere nummers bevat is er wel kans op verkeerde uitkomsten.
Code:
=INDEX('Dump 1'!E1:E10;KLEINSTE(ALS('Dump 1'!B1:B10<>"";ALS(ISGETAL(VIND.SPEC('Dump 1'!B1:B10;G6));RIJ(A1:A10)));1))

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan