• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VERT.ZOEKEN geeft een #N/B. Ik kom er niet uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jenzie44

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2011
Hallo allen,

Mijn vraag is vrij simpel. Ik heb een verticaal.zoeken functie die niet werkt. Ik heb een sterk vereenvoudigd document in de bijlage toegevoegd. Op 'Sheet2' staat onder cel F2 een VERT.ZOEKEN-functie die een foutmelding geeft. De data staat in 'Tabblad1' is in het echte document duizenden regels groter en ook wat kolommen breder, maar als iemand het in het bijlage document werkend kan krijgen, lukt het me wel om het verder toe te passen.

Ik denk dat het te maken heeft met de manier waarop cel E2, waar in de VERT.ZOEKEN-functie naar wordt verwezen, is opgebouwd maar dat weet ik niet zeker.

Kunnen jullie mijn functie werkend maken?

Thanks!!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je zoekt vanaf kolom A i.p.v. kolom B.
Formule in F2 moet zijn (denk ik):
Code:
=VERT.ZOEKEN(E2;Tabblad1!B:E;2;ONWAAR)

Jenzie: als je een vraag stelt en je krijgt een antwoord, is het goed gebruik - of zo je wilt: fatsoen - om even te laten weten of het antwoord je geholpen heeft en - specifiek voor dit forum - de vraag als opgelost te markeren.

Er zijn nog meer vragen die je niet hebt afgerond, zoals:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...rticaal-zoeken-maar-ik-kom-er-totaal-niet-uit
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/877817-Verticaal-zoeken-Als-dan-Ik-weet-het-niet

Voor mij voldoende reden om je in de toekomst niet meer te helpen.

Hoi Marcel,

Bedankt voor je bericht.

Excuses dat ik niet al mijn vragen op de gewenste manier heb afgerond. Dat ga ik vandaag gelijk oppakken. Ik blijf namelijk graag gebruik maken van dit forum! Nogmaals mijn excuses.

On topic: ook bij het wijzigen van de formule zoals jij voorstelde krijg ik overal nog een #N/B foutmelding... Heb je nog een andere oplossing?

Groet,

=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(E2;Tabblad1!B:E;2;ONWAAR);"")

Deze vangt dat op maar is enkel actief als de te zoeken waarde niet gevonden is.

OK prima.

In het voorbeeld werkt het gewoon; anders moet je misschien een uitgebreider voorbeeld plaatsen waarin de oplossing niet werkt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan