• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken geeft geen resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

duffa

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
72
Hallo,

Ik heb een sheet met verschillende tabbladen.
Ik heb in het tabblad CMDB verschillende serienummers staan (alphanumeric), deze serienummers komen ook voor in het tabblad Test.

In CMDB gebruik ik =ALS(A2="";" ";VERT.ZOEKEN(B2;Test!$A$2:$B$750;1;0)) met als bedoeling om de bijbehorende user op te zoeken.
Als resultaat krijg ik echter #N/B

Ik moet iets over het hoofd zien want ik gebruik deze standaard formule vaak genoeg, kan iemand mij hiermee helpen?
 

Bijlagen

  • CMDB2014helpmij.xlsx
    28,9 KB · Weergaven: 33
Vert.zoeken werkt van links naar rechts. Draai op tabblad test kolom A en B eens om. Als je vervolgens de INLOG bij het serienr wil hebben moet je het kolomindexgetal op 2 zetten. Wil je wel van rechts naar links dan moet je gebruik maken van:
=INDEX(Test!$A$1:$A$439;VERGELIJKEN(B2;Test!$B$1:$B$439;0);1)
 
Laatst bewerkt:
Arrie23,

En het is geen eens maandag :eek:
Je hebt helemaal gelijk, geen moment aan gedacht tijdens de opbouw. Bedankt!!
 
Vert.zoeken werkt van links naar rechts.

Ik kwam dit probleem ook tegen. Maar het is dus onmogelijk om kolom 1 in te voeren bij vert. Zoeken aangezien je dan altijd de waarde van de zoekwaarde krijgt?

grtz
 
Kolomindexgetal 1 invoeren kan wel, dan krijg je idd dezelfde waarde terug als waar je op zoekt. Je kan echter niet -1 oid invoeren. Ofwel je kan niet zoeken in kolom B en dan de waarde van kolom A weergeven met vert.zoeken. In dat geval gebruik je INDEX en VERGELIJKEN
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan