• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VERT.ZOEKEN hulp nodig (of iets heel anders?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DakotaM

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2017
Hallo allemaal,

Ik heb 2 Excel bestanden, 1 bestand met alle producten in 3 kolommen (artikelnr, kleur, prijs) en een factuur bestand waarbij ik het artikelnr in wil kunnen vullen en dan de volgende 2 cellen (kleur en prijs) automatisch aangevuld worden. Overal kom ik VERT.ZOEKEN tegen, maar ik krijg het niet werkend in mijn bestand.

Bijgevoegd voorbeelden van allebei de bestanden.

Tevens heb ik een bestand met klantgegevens (bedrijfsnaam, t.a.v., adres, postcode/plaats, debiteurnr), deze zou ik ook graag op dezelfde manier werkend willen krijgen in het factuur bestand.

Is wat ik wil überhaupt mogelijk met VERT.ZOEKEN? Na 1,5 uur proberen die formule werkend te krijgen kijk ik scheel en ben ik nergens meer zeker van.

De bestanden staan trouwens op OneDrive, ik weet niet of dat verschil maakt? Ow en ik gebruik office 2013.

Alle hulp is welkom, alvast bedankt!

Bijlagen

Deze?
Code:
=VERT.ZOEKEN(C19;[Prijslijst.xlsx]Producten!$A$2:$C$4;3;0)

De artikelcodes moeten wel overeenstemmen in beide bestanden.

Deze?
Code:
=VERT.ZOEKEN(C19;[Prijslijst.xlsx]Producten!$A$2:$C$4;3;0)

De artikelcodes moeten wel overeenstemmen in beide bestanden.

Zo iets had ik, maar krijg elke keer bijgevoegde foutmelding. Of ben ik het nu helemaal fout aan het doen?

Bijlagen

• Foutmelding.jpg
    Foutmelding.jpg
    323,5 KB · Weergaven: 47
Ja kan kloppen, bij deze formule moet het bestand prijslijst open staan.
Wil je uit het gesloten bestand de gegevens halen die je er de dir(locatie) aan toe te voegen, bv.
Code:
=VERT.ZOEKEN(C19;'C:\Users\cobbe\Downloads\[Prijslijst.xlsx]Producten'!$A$2:$C$4;3;0)

Vergeet niet de overbodige spaties weg te halen bij de codes.

Ik had beide bestanden open, maar alsnog krijg ik dezelfde foutmelding, met beide codes.

Hier heb ik dus 1,5 uur naar zitten staren, heb die formule op wel 20 verschillende manieren geprobeerd, elke keer weer die foutmelding :(

Als je zegt een foutmelding te krijgen, vertel er dan bij welke dat is.

Deze had ik al als bijlage toegevoegd toen ik de foutmelding de eerste keer vermelde, maar hierbij nogmaals.

Bijlagen

• Foutmelding.jpg
    Foutmelding.jpg
    244,3 KB · Weergaven: 45
Heb je die overbodige spaties weggehaald??

Heb de formules toegepast in je bestand.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hier werkt het ook prima in je eigen bestanden, nadat die spatie achter S115 in de prijslijst verwijderd is.
Die spatie heeft echter niets te maken met de melding die je laat zien.
Weet je zeker dat er bijvoorbeeld niet een spatie voor het = teken in de formule staat?

Laatst bewerkt:
Heb je die overbodige spaties weggehaald??

Heb de formules toegepast in je bestand.

Mijn held! Ik snap nog steeds niet waarom het bij mij niet werkte, had overal 2x gecheckt of alle spaties weg waren, maar niks.

Jouw bestand werkt wel, heeeeel erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan