• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken in ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

avdavd15

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Beste Forumgebruikers,

Tbv een stuk managementinformatie ben ik bezig met het opstellen van Excel-sheet met daarin een heel aantal kengetallen. Een deel van de basisinformatie dient uit verschillende sheets opgehaald te worden. Eén daarvan is het tijdschrijven van de diverse medewerkers van de afdeling. Door middel van vert.zoeken wil ik een aantal gegevens die in het sheet staan “downloaden” in het specifieke tabblad (zie bijlage). Zoals te zien is maak ik in mijn eerste opzet gebruik gemaakt van verwijzingen naar de verschillende bestanden van de medewerker. De directory blijft voor de medewerker gelijk, alleen de bestandsnaam wijzigt elke week.

Mijn vraag is de volgende: Zoals nu te zien is wordt er in cel B3 verwezen naar het bestand “Piet 0108”. Is het mogelijk om in de plaats van deze bestandsnaam een koppeling te maken met cel B1 en A3. Dan is het namelijk heel makkelijk om een nieuwe medewerker toe te voegen en om met een nieuw jaar aan de gang te gaan. Er is namelijk sprake van ongeveer 60 medewerkers die nog al regelmatig van samenstelling wijzigt.

Alvast zeer veel dank voor de mogelijke oplossing.

Groeten Alex

Bijlagen

Beste Forumgebruikers,

Tbv een stuk managementinformatie ben ik bezig met het opstellen van Excel-sheet met daarin een heel aantal kengetallen. Een deel van de basisinformatie dient uit verschillende sheets opgehaald te worden. Eén daarvan is het tijdschrijven van de diverse medewerkers van de afdeling. Door middel van vert.zoeken wil ik een aantal gegevens die in het sheet staan “downloaden” in het specifieke tabblad (zie bijlage). Zoals te zien is maak ik in mijn eerste opzet gebruik gemaakt van verwijzingen naar de verschillende bestanden van de medewerker. De directory blijft voor de medewerker gelijk, alleen de bestandsnaam wijzigt elke week.

Mijn vraag is de volgende: Zoals nu te zien is wordt er in cel B3 verwezen naar het bestand “Piet 0108”. Is het mogelijk om in de plaats van deze bestandsnaam een koppeling te maken met cel B1 en A3. Dan is het namelijk heel makkelijk om een nieuwe medewerker toe te voegen en om met een nieuw jaar aan de gang te gaan. Er is namelijk sprake van ongeveer 60 medewerkers die nog al regelmatig van samenstelling wijzigt.

Alvast zeer veel dank voor de mogelijke oplossing.

Groeten Alex

Volgens mij wordt het dan zo:
Code:
=VERT.ZOEKEN(B2;INDIRECT("''O:\ADC\Onze Documenten\07. F\98. Team ''Inkomende Geldstroom''\KPI\Tijdschrijfformulieren tbv KPI\[" &$B1&" "& $A3&".xls]tijdregistratie'!$A$45:$Q$150");17;ONWAAR)
Bovenstaande formule is voor cel B3.
De formule kun je ook naar rechts slepen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Hartelijk dank voor je antwoord! Helaas werkt deze formule bij mij niet. Ik zag in het “help”-gedeelte van Excel ook staan dat de Indirect-formule niet aan een extern document gekoppeld kan zitten. Misschien dat er nog een andere oplossing is?

Alvast weer hartelijk dank!

Groeten Alex

Beste Roncancio,

Hartelijk dank voor je antwoord! Helaas werkt deze formule bij mij niet. Ik zag in het “help”-gedeelte van Excel ook staan dat de Indirect-formule niet aan een extern document gekoppeld kan zitten. Misschien dat er nog een andere oplossing is?

Alvast weer hartelijk dank!

Groeten Alex

Indirect kan je wel degelijk gebruiken in een vert.zoeken formule met verwijzing naar een extern document, maar dat document moet dan wel geopend zijn. Dat is het nadeel.
Je kan wel de UDF indirect.ext downloaden (zoeken via google) als workaround.

Hieronder een link om dit probleem te omzeilen (o.a. indirect.ext):

http://www.dailydoseofexcel.com/archives/2004/12/01/indirect-and-closed-workbooks/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan