• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VERT.ZOEKEN in meerdere tabs

Status
Niet open voor verdere reacties.
En de mijne doet het met een simpel stukje VBA.

Als ik in mijn reeks met gegevens iets wil veranderen dan is het lastig om door een ellenlang tabblad te gaan zitten scrollen

Excel kent ook een filter functie. Hierbij kun je dan alle artikelen van één firma laten zien.

Maar misschien is Excel daarvoor dan niet geschikt en kan ik beter met een database gaan werken.

In een database maak je toch ook geen tabel per bedrijf aan?

In een intelligente tabel staan alle bedrijfsnamen als unieke lijst in/achter de kolomkop voor de bedrijfsnamen.
Dat werkt sneller dan wisselen tussen werkbladen.
Een gesorteerde tabel is daarbij ook nog eens prettig.

In tegenstelling tot wat je beweert kan vertikaal zoeken ook in een ander werkblad dan waarin de formule staat.

Sluit niet bij voorbaat uit dat onvoldoende bekendheid met de mogelijkheden van Excel je oplossingen doet bedenken die de ontwerpers van Excel al jaren geleden voor dezelfde soort types als jij in Excel hebben ingebouwd: sorteren, filteren, draaitabel, slicer, etc. Excel is nl. geen achternamiddag-projektje.

Laatst bewerkt:
Ik heb niet het idee dat TS iets gedaan heeft met de meerdere aangeboden oplossingen die prima werken.

Nou ja meer dan ons best doen, kan niet he Edmoor?

Lijkt me inderdaad dat er voldoende werkbare oplossingen zijn gesuggereerd.

Zoals in de handtekening van .... (ik zie ze niet op de telefoon)

Je kunt een paard naar het water begeleiden, maar niet dwingen om te gaan drinken.

Een Userform gebruiken is denk ik in deze opzet dan het meest eenvoudig. Al ben ik het eens met alle vorige schrijvers. Werk je nog steeds met een stokoude versie van Excel?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan