• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken levert geen geen goed antwoord op, maar bij andere cellen wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisWillemse

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2011
Berichten
12
Dames en heren,

gisteren, wellicht door jullie gelezen, ben ik bezig geweest om een formule te maken om een getal op blad 1 te zoeken op blad 2 en een ander gegeven in dezelfde regel te pakken en te plaatsen.
Formule werd:
=ALS(VERT.ZOEKEN(A15;'7 Algemeen 2'!A:H;8;1)="";"0";VERT.ZOEKEN(A15;'7 Algemeen 2'!A:H;8;1))

Uitgangspunt was: Zoek getal en zet bijgevoegde waarde neer. Als je het getal niet vindt, zet dan een 0.
Bij alleen =Vert.zoeken.... zette hij #N/B neer als hij geen waarde vond en daardoor kon ik geen optelling maken.

Maar nu het probleem.
Bij enkele zoekopdrachten geeft hij als waarde 0, waar toch zeker wel een andere waarde staat in blad '7 Algemeen 2'.
Waarom zet hij een 0 neer, als er bijv. 18,7 staat?

Ik heb al gekeken op de eigenschappen van de cel anders zijn, maar die zijn gelijk.

Ik ben ten einde raad.

Graag jullie advies.

Dennis
 
Voorbeeldbestand uploaden lukt niet.... balen.

Iemand anders een idee waar het door komt?
 
Dat kan meerdere oorzaken hebben.
Verkeerd bereik, cel eigenschappen van de gevraagde of gezochte gegevens, etc,
Bijgevoegd bestand is in zulke gevallen geen luxe.

Is het bestand te groot om bij te voegen, dan kun je hem misschien even zippen.
 
En wat gebeurt er als je in cel A15 het getal 18,7 opnieuw intikt.
Ook al staat er een formule gewoon even doen als test om te kijken waaraan het ligt.

of andersom: Wat gebeurt er als je in kolom A van tabblad '7 Algemeen 2' het getal 18,7 overnieuw intikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan