• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VERT.ZOEKEN, maar dan ook voor de tweede en derde keer dan d zoekwaarde voorkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visara

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2019
Goedeavond,

Is het mogelijk en kan iemand me laten zien hoe:

Met VERT.ZOEKEN kan je een waarde opzoeken en gegevens uit naastgelegen kolommen weergeven.
Maar VERT.ZOEKEN stopt wanneer de eerste keer de zoekwaarde is gevonden.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om met een formule ook de tweede, derde, vierde etc rij weer te geven waarin de zoekwaarde staat.
Code:
=ALS (ISFOUT (VERT.ZOEKEN ($A$1;Data!$A$3:$E$999;1;ONWAAR))=$A$1 ;""; [B][SIZE=4]VERT.ZOEKEN( $A$1 ; Data!$A$3:$E$999 ; 2 ; ONWAAR[/SIZE][/B] ))
Deze formule gebruik ik in velden op de eerste rij waar de gegevens terecht moeten komen. In de cellen ernaast dezelfde formule, maar dan natuurlijk met een ander Kolomindexgetal.
Hoe krijg ik op de rij er onder resultaten van de TWEEDE keer dat de Zoekwaarde voorkomt in de tabelmatrix? En op de rij daaronder de DERDE keer dat de zoekwaarde voorkomt? etc etc

Wat ik wil kan ook redelijk bereikt worden door de gebruiker een Filter toe te laten passen, maar ik zou het graag met formules willen.
Kan dat überhaupt?

Groet

Bijlagen

Volgende formule in A2:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Data!B:B;KLEINSTE(ALS(Data!$D:$D=$A$1;RIJ($1:$999));RIJ(A1)));"")
Let op: dit is een matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter alvorens naar rechts en onder door te voeren.

Bijlagen

Dankjulliewel voor de handige link en de kant-en-klare formule.

Ik kom er uit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan