• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VERT.ZOEKEN met meer waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankli

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Berichten
38
Voor VERT.ZOEKEN: als er in de eerste kolom van de tabelmatrix twee of meer waarden staan die overeenkomen met de zoekwaarde, wordt de eerste aangetroffen waarde gebruikt. Maar hoe kan ik de meer waarden samenvoegen in een cel, dan kan ik toch alle waarden in mijn draaitabel tonen?
Of heeft iemand andere manieren om alle waarden in de draaitabel getoond te worden?


Thanks
Frank
 
Zie http://www.worksheet.nl/forumexcel/showthread.php?t=59356 en nog talloze andere soortgelijke topics op Excel forums.

Bedankt, maar dat is niet echt wat ik wil. Ik heb een voorbeeld hier:
Beneden is de bron:

Project Opdrachtnummer
A P200801
B P200802
C P200803
D P200804
E P200806
A P200901
B P200902

En ik wil graag zoiets hebben:

Project Opdrachtnummer
A P200801/P200901
B P200802/P200902
C P200803
D P200804
E P200806


Voor project A en B heb ik alle opdrachtnummers in een cel toegevoegd met "/" tussen.
 
Laatst bewerkt:
Gaat het om nog meer dan twee projectnummers met een A, B, enz.,
of hoef je alleen maar twee projectnummers samen te voegen.
Met twee is het nog wel te doen, maar met drie of meer, wordt de formule die ik in gedachten heb wel erg lang.
Anders misschien iemand die het weet in VBA.
Doe er anders een bestandje bij als voorbeeld.
 
Hi Harry,

Dank je wel voor je reactie.

A is project nummer, P200801 is opdrachtnummer.
Zie plaatjes.

01.jpg


Wat ik wil is:

02.jpg


Natuurlijk heb ik meer projecten in mijn bestand, dit is alleen een voorbeeld.
Soms voor een project zijn er 3 opdrachtnummers. Maar meestal is er een opdrachtnummer voor een project.
Eigenlijk heeft het niets te maken met som, hier gaat over de teksten samen voegen.

Groetjes,
Frank
 
Laatst bewerkt:
Hoi Frank,

Met een voorbeeld bedoel ik eigenlijk een xls. bestandje zonder gevoelige informatie, zodat we het niet hoeven na te bootsen.

Hetgene wat je wil bereiken is me wel duidelijk, maar om projectnummers samen te voegen, moet er eigenlijk niet meer dan een paar keer gezocht worden, opdat de formule dan veel te lang wordt.

Verneem het wel.
 
Hierbij mijn aangedragen oplossing Frank.
 

Bijlagen

  • Samenvoegen (HSV).xls
    15 KB · Weergaven: 27
Hi Harry,

Dank je wel voor je hulp.
Het ziet er mooi uit.

Nu heb ik F ingevuld, dan krijg een ik een fout opdrachtnummer.

008.jpg



Ik zie in de formulier "A$2:A$100" , mijn vraag is als ik meer dan 100 cellen, kan ik nog dit formulier gebruiken?

007.jpg


Groetjes,
Frank
 
Laatst bewerkt:
Schoonheidsffoutje. :(
 

Bijlagen

  • Samenvoegen (HSV).xls
    15,5 KB · Weergaven: 32
Hi Harry,

Dank je wel voor je hulp.
Het ziet er mooi uit.

007.jpg


Ik zie in de formulier "A$2:A$100" , mijn vraag is als ik meer dan 100 cellen, kan ik nog dit formulier gebruiken?

Groetjes,
Frank

Dan pas je het bereik even aan in de formule, en bij de drie gedefiniëerde namen hetzelfde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan