• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken met meerdere waarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter omino
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

omino

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
hey allemaal,

Ik heb een probleempje met vertikaal zoeken. Zoals jullie weten is deze formule opgebouwd uit een zoekgegeven (waarnaar gezocht wordt), een locatie (waar gezocht wordt) en een waarde die aangegeven moet worden (kolom 1,2,3 of 4 enz).

In mijn file moet deze in een kolom zoeken naar de waarde 15 en de waarde in de klom daar achter aangeven. (is makkelijk)

Echter binnen het zoekberijk komt de waarde 15 wel 10 keer voor met een andere waarde in de kolom daarachter die aangeven moet worden. Op het moment pakt hij natuurlijk eerst de eerste waarde.

Is het mogelijk om met de formul vert.zoeken all deze waarde te laten zien onder of beter nog achter elkaar.

Hier eve een voorbeeldje.

Bekijk bijlage voorbeeltje vert.zoeken.xlsx

omino

het probleem is dat ik nog niet weet op welke waarde de formule (draaitabel) moet gaan zoeken. dit komt uit een andere formule. Volgens mij kan ik dan geen draaitabel gebruiken of wel?

top hiermee ga ik het redden.

heel erg bedankt allemaal voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan