• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert. zoeken met twee waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan bijvoorbeeld met de volgende formule:
Code:
=SOMPRODUCT((Omschrijving!$B$2:$B$96=D$1)*(Omschrijving!$C$2:$C$96=$B2)*(Omschrijving!$I$2:$I$96))

Je moet er daarbij wel voor zorgen dat elke omschrijving maar éénmaal per categorie voor komt. Bijvoorbeeld 'Dood hout verwijderen' staat er 2x per categorie in en daardoor wordt er bij deze omschrijving een onjuiste prijs weergegeven.
 
Ander voorbeeld

Beste Rebmog,

Ik bedoel eigenlijk wat anders ik heb het aangepaste Excel-bestand toegevoegd.
 

Bijlagen

  • Rekentest1.xls
    111,5 KB · Weergaven: 22
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat daar zo anders aan is (behalve dan dat elke omschrijving per categorie nu wél uniek is). De formule die ik je gegeven heb doet toch precies wat je wilt? Als ik deze formule bijvoorbeeld in D2 neerzet, dan verschijnt daar toch de prijs die hoort bij dood hout verwijderen in de categorie 0-6?
 
Sorry Rebmog je hebt gelijk. hij doet het goed. Dit is wat ik bedoel. Ik had de formule verkeerd gelezen en ging ervan uit dat hij niet klopte.
Bedankt dan kan ik dit gevalletje sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan