• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken met voorwaardes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is wat ik er van heb gemaakt volgens mijn inzicht:

Code:
in D6
=ALS.FOUT(ALS(VERT.ZOEKEN(B6;Tab_1!A:D;4;0)="x";"";VERT.ZOEKEN(B6;Tab_1!A:D;2;0));"")
en in E6
=ALS.FOUT(ALS(VERT.ZOEKEN(B6;Tab_2!A:C;3;0)="x";"";VERT.ZOEKEN(B6;Tab_2!A:C;2;0));"")

d6
Code:
=ALS(INDEX(tabel1;VERGELIJKEN(Bron!$B6;Bron!$H$1:$H$8;0);VERGELIJKEN(Bron!$D$2;Bron!$H$1:$K$1;0))="x";"";INDEX(tabel1;VERGELIJKEN(Bron!$B6;Bron!$H$1:$H$8;0);VERGELIJKEN(Bron!$D$1;Bron!$H$1:$K$1;0)))

Voor de 2e vraag zoek je 2 uitkomsten in 1 cel.

Hiervoor zul je (volgens mij) hulpcellen nodig hebben om de waarden vervolgens weer in 1 cel te plaatsen. Dit laat ik graag aan anderen over.

Misschien kun je aangeven, wat je met deze gegevens van plan bent.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Dit is wat ik er van heb gemaakt volgens mijn inzicht:

Code:
in D6
=ALS.FOUT(ALS(VERT.ZOEKEN(B6;Tab_1!A:D;4;0)="x";"";VERT.ZOEKEN(B6;Tab_1!A:D;2;0));"")
en in E6
=ALS.FOUT(ALS(VERT.ZOEKEN(B6;Tab_2!A:C;3;0)="x";"";VERT.ZOEKEN(B6;Tab_2!A:C;2;0));"")

Bedankt voor je bijdrage, hier krijg ik #naam te zien.

d6
Code:
=ALS(INDEX(tabel1;VERGELIJKEN(Bron!$B6;Bron!$H$1:$H$8;0);VERGELIJKEN(Bron!$D$2;Bron!$H$1:$K$1;0))="x";"";INDEX(tabel1;VERGELIJKEN(Bron!$B6;Bron!$H$1:$H$8;0);VERGELIJKEN(Bron!$D$1;Bron!$H$1:$K$1;0)))

Voor de 2e vraag zoek je 2 uitkomsten in 1 cel.

Hiervoor zul je (volgens mij) hulpcellen nodig hebben om de waarden vervolgens weer in 1 cel te plaatsen. Dit laat ik graag aan anderen over.

Misschien kun je aangeven, wat je met deze gegevens van plan bent.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

De gegevens vanuit tab 2 zijn gegevens die opgevraagd zijn.
De gegevens vanuit tab 1 zijn ingekomen (Data 1: X) en verwerkt (Data 2: X)

Kortom een gegeven zal eerst in tab 2 staan en moet dus onder Naam uit Tab 2 weergegeven worden (de naam).
Als het ingekomen is moeten deze gegevens vanuit Tab 2 (middels het X) verdwijnen naar Naam uit Tab 1 (middels een X in de Tab_1 tabel).
Als het verwerkt is (middels een X in de Tab_1 tabel) mag het helemaal niet meer voorkomen in zowel Naam vanuit Tab 1 als Naam vanuit Tab 2.

Er zijn meerdere waardes mogelijk echter hoeft er maar 1 zichtbaar te zijn om te weten dat er iets met dat dossier nog openstaat, zolang het openstaat kan het dossier niet als gereed worden afgehandeld.

Door middel van de index en vergelijken formule wat aan te passen heb ik het beoogde resultaat behaald.
Bedankt voor jullie hulp.

Hallo,

Ik ben een kweeklijst voor vogels aan het maken en dit lukt aardig is al redelijk uitgebreid.
Maar waar ik tegenaan hik is dit:

Als ik in cel B1 een vogelsoort kies uit een keuzelijst dan moet er in een kolom bestaande uit die vogelsoort naam,
aan de rechterkant in een kolom al de kleuren van die soort weer als een keuzelijst naar voren komen in cel B2.

maar dan krijg ik een foutmelding dat er maar 1 rij of 1 kolom aangeven kan worden.
Het benoemen van die 2 kolommen als vogelkeuzelijst, heeft dan ook geen nut.
Iemand een idee hoe ik dit oplos? ik heb me al een paar dagen rot lopen zoeken en niets in die trend gevonden.

met vriendelijke groet Henkad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan