• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert zoeken + naam werkblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter pja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pja

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Hierbij een gedeelte van een formule

=ALS(condities);VERT.ZOEKEN(D$10;Data!$N$5:$O$12;2;WAAR)

Ik wil nu de verwijzing naar het werkblad op één of andere manier variabel maken.
Ik wil met dezelfde formule, op basis van diverse condities kunnen verwijzen naar bv. werkbladen Data1!, Data2!. De opbouw van deze werkbladen zal hetzelfde zijn alleen andere waardes

Ik was bezig met aan een cel een woord tot te kennen en dan zo te verwijzen....

=ALS(condities... dan c2="data");VERT.ZOEKEN(D$10;c2!$N$5:$O$12;2;WAAR)

... maar dat lukt dus niet.

Iemand een idee ?

P.

Maglor,

Had ik maar 8 minuten gewacht,dan hadden we jouw oplossing gezien.

In ieder geval is dit wel een mooie oplossing, volgens mij is het ook de oplossing die ik zoek maar kan ik het voor mijzelf nog niet plaatsen in mijn werkladen.

De aangedragen oplossing, naar wat ik begrijp, werkt met een dropdown menu dus ik zal zelf een keuze moeten maken. Kan dit niet automatich in formulevorm, je ziet ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven

Stel ik wil in formule vorm, het wordt dan wel een hele lange, verwijzen naar 4 werkbladen op basis van condities. Ik test bv. een datum om te kijken binnen welk kwartaal deze valt en wil een bepaalde waarde zoeken op het betreffende werkblad. De opbouw van de werkbladen is identhiek.
Dan kom ik dus uit op zoiets als onderstaand;

VERT.ZOEKEN(D$48;Kwartaal1!$B$5:$C$14;2;WAAR)
VERT.ZOEKEN(D$48;Kwartaal2!$B$5:$C$14;2;WAAR)
VERT.ZOEKEN(D$48;Kwartaal3!$B$5:$C$14;2;WAAR)
VERT.ZOEKEN(D$48;Kwartaal4!$B$5:$C$14;2;WAAR)

Daar de opbouw van de werkbladen identhiek is hoopte ik op de mogelijkheid om de verwijzing naar werkbladen Kwartaal 1 t/m 4 variabel te kunnen maken zodoende de formule een stuk te kunnen inkorten.

Is het duidelijk ?

P.

Dat is het helemaal... TOP!!!

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan