• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken naar meerdere bedragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmk75

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Resultaat vert.zoeken afhankelijk van ingevoerde datum

Beste mede forummers,

Wie kan mij helpen met het volgende..

Om overwerk e.d. bij te houden kies ik een bepaalde 'event' uit een keuzelijst.
Echter hangt de hoogte van een vergoeding af van de dag waarop het heeft plaatsgevonden. Voor een extra ochtenddienst in het weekend krijgt men bijv. 140 euro extra en voor een ochtenddienst doordeweeks niet.
Hier heb ik dan ook jullie hulp bij nodig. Hoe laat ik Excel kijken naar de datum welke is ingevuld en aan de hand daarvan de vergoeding bepalen??

Wellicht heeft iemand een makkelijkere oplossing??

In bijgevoegde sheet het ik alvast een voorzetje gemaakt.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Grt rmk

Bekijk bijlage test werkrapport.xlsx

Laatst bewerkt:
Iemand wellicht een idee hoe ik de uitkomst van Vert.zoeken kan laten afhangen van de ingevoerde datum??

Grt rmk

Wellicht helpt het om wat uitgebreider uit te leggen wat je wilt en waar dat moet komen.
Je topic is al vaak bekeken, en er is nog geen reactie. Vaak betekent dat dat e.e.a. nog niet duidelijk (genoeg) is uitgelegd.

Laatst bewerkt:
Daar heb je wellicht een punt Haije..

Ik zal proberen wat duidelijker uit te leggen.

De hoogte van de extra vergoeding voor overwerk doordeweeks is anders dan voor in het weekend.
Stel dat ik op maandag een ochtenddienst overwerk. Dan kies ik deze dienst uit de keuzelijst en Excel zoekt de betreffende vergoeding erbij.
Wat ik graag zou willen is dat een formule eerst kijkt naar de ingevoerde datum en dan bepaald welke vergoeding erbij hoort.
Dus voor een ochtenddienst op maandag krijgt men €103,70 , maar voor een nachtdienst op een zondagse feestdag krijgt men € 300,37.

Hopelijk is dit iets duidelijker.

Grt rmk

Laatst bewerkt:
ik schreef ook:
en waar dat moet komen

Plaats je voorbeeld nog eens, maar dan met een handmatig ingevulde situatie

Bedankt VenA, hier kom ik inderdaad een heel eind mee!!

grt rmk

In welke branche werk je? Volgens mij hoef je met deze toeslagen alleen maar op zaterdag en zondag te (over)werken om al een bovenmodaal salaris te krijgen.:rolleyes:

Ik werk in de volcontiu dienst op een container terminal in Rotterdam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan