• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuurar

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Beste forum.

Ik heb geloof ik een raar probleem.
Ik heb een lijst waar ik in bezig ben met de vert.zoeken functie. (zie bijlage)
De zoek opdracht in rij 2 doet het wel maar als ik de formule door copieer naar beneden krijg ik #N/B
Wat doe ik fout ??

Bedankt vast voor de moeite.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Schuurar,

Sorry voor mijn eerste post, maar die is niet op waarheid gebaseerd. (Als je deze gelezen hebt tenmiste)

Het komt omdat je kolom A niet als tekst kunt opslaan en je zoekwaardes zijn wel zo opgeslagen (waarschijnlijk van een rapportage of ander extern bestand).

De oplossing: Selecteer alle cellen in kolom C tabblad inkoop en conventeer naar getal.

Laatst bewerkt:
Had de eerste niet gelezen.

Sorry maar snap de oplossing niet helemaal.
Hoe komt het dan dat rij 2 het wel doet ??

Alles met het groene driehoekje is gegenereerd. Dus waarschijnlijk heb je die '2000' gekopieerd van je tabblad inkoop en neemt ie de opmaak mee en kan ie hem vinden in je kolommatrix.

Excel kan geen getallen vinden in de kolom die je opslaat als tekst. Je moet sowieso je opmaak wijzigen en denk persoonlijk dat het makkelijker is om de kolom C op tabblad inkoop te wijzigen.

shuurar,

je kunt ook de formule wijzigen in:
Code:
=VERT.ZOEKEN(TEKST(A3;"#");inkoop!C:E;2;ONWAAR)

@ Haije

Bedankt nu lukt het wel!!!
Kan je de code nog aanpassen zodat als kolom a leeg is er niets staat ipv #N/B ??

@ schuurar:
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(TEKST(A3;"#");inkoop!C:E;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(TEKST(A3;"#");inkoop!C:E;2;ONWAAR)

@ haije: kan je je formule nader toelichten? waar staat die dash (#) voor in je tekst formule?

Laatst bewerkt:
spaarie,

# staat voor "niet nummeriek"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan