• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken waardes uitsluiten in zoekresultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

globe

Verenigingslid
Lid geworden
18 mrt 2001
Ik heb 2 sheets met daarin data.
De ene sheet bestaat uit hyperlinks naar afbeeldingen.

Nu heb ik een lijst gemaakt met verwijzingen naar deze hyperlinks.

In deze links zijn echter de namen wat ingelukkig gekozen en komt er meerdere keren 'front' 'inside' en 'side' in voor waar door de resultaten niet accuraat zijn.
Bij zoeken naar 'side' wordt er ook 'inside' gevonden.

Ik heb 2 opties.
De lastige is de data lijst te sorteren zodat alle 'insides' bovenaan staan, de eerst gevonden waarde wordt immer getoond.

of, en deze heeft mijn voorkeur.

In de formule voor vertikaal zoeken een waarde te kunnen uitsluiten. 'Side' moet dus gevonden worden en 'inside' worden overgeslagen.

een voorbeeld zegt meer dan 1000 woorden.

check maar eens wat er gebeurd wanneer je in de data gaat schuiven.

Bijlagen

Zet een underscore tussen het sterretje en het woord:
Code:
"*"&$A4&"*_"&$B$3&"*"

Hoi Jan Karel,

Bedankt voor het meedenken, een underscore toevoegen is niet de oplossing. Dat had ik ook al geprobeerd met de zoekwoorden.

Ik zoek echt iets met een uitsluiting van waardes. Wellicht iets met een ALS functie, de oplossing wil me maar niet te binnen schieten.

Laatst bewerkt:
Zou je ook eens de gewenste uitkomsten in het voorbeeld willen zetten?

Als ik zoek op "front" wat moet er dan gevonden worden: 1_plaatje_inside_front, 1_plaatje_inside_side_front of 1_plaatje_front ?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meekijken

in de bijlage wat ik graag als resultaat zou willen zien.

Underscore toevoegen gaat niet lukken helaas. Prober in cel D3 maar eens een underscore toe te voegen voor het woord Side, Dan wordt wederom de verkeerde waarde gevonden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Of als je echt een formule-optie zoekt (matrixfunctie, dus afsluiten met Control+Shift+Enter):
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($A$13:$A$27;VERGELIJKEN($A4&B$3;LINKS($A$13:$A$27;1)&SUBSTITUEREN(VERVANGEN($A$13:$A$27;1;VIND.SPEC("_";$A$13:$A$27;VIND.SPEC("_";$A$13:$A$27)+1);"");".jpg";"");0));"?")
Kan ook met een hulpkolom, wordt het wat simpeler van. Zie bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan