• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert. Zoeken werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Beste forumleden,

ik heb een kolom waar een aantal nummers in staan. In een matrix staan ook deze nummers met de prijzen erachter. Nu wou ik graag m.b.v. vert.zoeken de prijzen erachter krijgen in de eerste kolom.
De code die ik gebruik zou moeten werken. Maar ik krijg elke keer #NB. bij de eerste regel heb ik dus een hulpkolom ingevoegd met daarin precies hetzelfde getal en dan werkt het wel. Weet iemand wat ik fout doe?

In de bijlge vindt je een voorbeeld.

Bijlagen

Je hebt in kolom B tekstwaarden staan en in kolom F numerieke waarden. Beide kolommen moeten of tekstwaarden of numerieke waarden bevatten.
Zie bijgevoegd bestand.

Bijlagen

Hee bedankt!

Nu wil ik dat met de gehele lijst doen en dan doet ie weer niks. Misschien dat het aan de instellingen van mijn pc ligt ofzow, want ik heb nu alles numeriek staan. En wederom geen getallen:s Zie bijlage

Bijlagen

In kolom B staan tekstwaarden. Dit kun je zien aan het groene driehoekje in de cellen. In kolom F staan numerieke waarden. Waarschijnlijk haal je deze gegevens uit een andere applicatie.
Selecteeer alle getallen in kolom B (alles met een groen driehoekje) en klik vervolgens op het uitroepteken dat naast cel B zichtbaar is. Selecteer de optie: converteer naar getal en je formules werken.

Groeten,

M

In kolom B staan tekstwaarden. Dit kun je zien aan het groene driehoekje in de cellen. In kolom F staan numerieke waarden. Waarschijnlijk haal je deze gegevens uit een andere applicatie.
Selecteeer alle getallen in kolom B (alles met een groen driehoekje) en klik vervolgens op het uitroepteken dat naast cel B zichtbaar is. Selecteer de optie: converteer naar getal en je formules werken.

Groeten,

M

Hallo HierEnNu,
Ik gebruik denk ik een andere versie (2000) dan jou. Ik zie namelijk geen groen driehoekje. Ik heb de celeigenschappen nu allemaal op getal staan, maar helaas weer geen resultaat..:confused:

Oke, doe dan het volgende:
Zet in cel A1 een 1. Selecteer A1 en klik op <bewerken>,<Kopieren>
Selecteer alle getallen in kolom B (dus geen tekst) en klik op <bewerken><plakken speciaal> en vink de optie vermenigvuldigen aan. Klik op OK. Alle tekstwaarden in kolom B zijn nu numerieke waarden en de formules werken. Cel A1 kun je dan leegmaken.

Groeten,

M.

Oke, doe dan het volgende:
Zet in cel A1 een 1. Selecteer A1 en klik op <bewerken>,<Kopieren>
Selecteer alle getallen in kolom B (dus geen tekst) en klik op <bewerken><plakken speciaal> en vink de optie vermenigvuldigen aan. Klik op OK. Alle tekstwaarden in kolom B zijn nu numerieke waarden en de formules werken. Cel A1 kun je dan leegmaken.

Groeten,

M.

Thnx 't werkt goed!!
Ik kon je tekst pas lezen toen ik 'm quote... Maar hardstikke bedankt in ieder geval! Dat scheelt me een hoop (over)typ werk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan