• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.Zoeken werkt niet goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Berichten
240
Hallo experts, ik zit al dagen te klooien om een vergelijking te maken in (je raad het al) een WK lijst.

Ik heb in twee kolommen C1 en E1 de voorspelde landen staan. De juiste landen staan in twee kolommen ervoorA1 en B1.
Deze komen daar te staan door een formule uit de groepstanden.
Als je 1 land goed hebt voorspeld krijg je 10 punten, als je ze alle twee goed hebt krijg je 20 punten.
Lijkt simpel, maar dat is mijn probleem juist.

Wat heb ik gedaan. Een lijstje gegenereerd van alle landen die door zijn naar de achtste finale.16 dus.(kolom y en in z het aantal punten) In twee extra kolommetjes de volgende formule gebruikt =ALS(C1="";0;Vert.Zoeken(C1;$Y$1:$z$16;2).
Opzich werkt het wel, maar hij geeft ook de punten als je bijvoorbeeld alleen een "w" of iets dergelijks in tikt. En dat moet niet. Want als je een fout land hebt krijg je ook punten. Lastig.
Wat doe ik fout? Kan het misschien ook met VBA?
Help mij please.

Groeten Harry
 
Code:
=ALS(C1="";0;Vert.Zoeken(C1;$Y$1:$z$16;2[COLOR="Red"][B];0[/B][/COLOR])
En wat als deze formule gebruikt??
 
PoPipipo

Bedankt voor je snelle reactie, maar als er nu een fout land wordt ingevuld die dus niet in het lijstje voorkomt, krijg je #N/B. En dit moet dan 0 zijn.

Groeten Harry
 
Harrybee

Probeer het hier eens mee.

Code:
=ALS(isfout(Vert.Zoeken(C1;$Y$1:$z$16;2));0;Vert.Zoeken(C1;$Y$1:$z$16;2))
 
Harrybee

En als het niet werkt plaats dan een voorbeeld bestandje .
 
Bstand

Beste Helpers,

Hier het bestand. Het tabblad "controleblad" dient als basis voor alle namen.

Ik ben natuurlijk aan het klooien dus....

Alvast bedankt

Groeten Harry
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan