• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdankers

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Ik heb een probleem met VERT.ZOEKEN in deze werkblad. Ik heb van alles uitgeprobeerd en kom steeds niet uit. Misschien weten jullie waarom VERT.ZOEKEN hier niet werken?

Als ik op Hantuchova, Daniela (:p) klik, zou op D1 Hantuchova, Daniela moeten uitkomen.

Laatst bewerkt:
Dat wordt veroorzaakt door het feit dat op blad2 je zoekt met een cel met standaard opmaak bij celeigenschappen terwijl op blad1 in de tabel de cellen als celeigenschap (opmaak dus) als getal staan.

Dus moet beide celeigenschappen op getal zijn of hetzelfde zijn of zo?

Ze moeten inderdaad hetzelfde zijn. Dus of beide getal of beide standaard of beide tekst. Let ook op eventuele spaties.

Het is dan een beetje gelukt, maar als ik op andere naam selecteer, verandert veld D1 niet. Die blijft gewoon op record nr. 1 staan. Wat is hier misgegaan?

Bijlagen

Ik ben even alle cellen in kolom A van op blad1 in geweest (de tabel dus). Nu werkt ie volgens mij.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Tjonge, dat is geweldig. Nu kan ik lekker verdergaan. Dank je wel!!

De keuzelijst met invoervak in Excel is anders dan wat ik ben gewend met de keuzelijsten. Ik ben gewend dat als je bijv. ´H´ typt, dan automatisch naar ´H´ gaat. Of je kan zelfs hierin typen en het wordt automatisch naar een bepaalde naam, zoals in Access met keuzelijst met invoervak. Kan dit ook in Excel?

Geen idee. Maar misschien kan je hier beter een nieuwe vraag van maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan