• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visiplan

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2005
Heb in excel het volgende ingevuld:
=ALS($A7="";"Deze rij verbergen";INDEX(ruimteomschrijving;VERT.ZOEKEN(($A7);ruimtenummers;1)+1;0+1))

Hierin is "ruimteomschrijving" een cellenbereik van B7:B500 en "ruimtenummers" een cellenbereik van A7:A500, beide staan op een ander werkblad dan de formule is aangegeven.
Als ik in beide A7's (beide werkbladen) 1.1 invul en in B7 bijvoorbeeld Piet, dan geeft hij ook Piet aan, maar als ik dan 1.2 invul ook nog en hij moet dus alleen Piet aangeven als ik 1.1 invul.
Wie weet hoe ik dit moet oplossen?

oops

OOPS, formule is zo, typefout...
=ALS($A8="";"Deze rij verbergen";INDEX(Ruimteomschrijving;VERT.ZOEKEN(($A8);Ruimtenummers;0+1)+1;0+1))

Probeer de volgende functie eens

=ALS($A8="";"Deze rij verbergen";INDEX(Ruimteomschrijving;VERGELIJKEN($A8;ruimtenummers;0)))

Laatst bewerkt:
Geeft als resultaat #verw!, dus gaat iets niet goed. Mijn formule werkt wel, maar niet goed, heeft volgens mij met de functie vert.zoeken te maken en dan de afronding ofzo. Maar om de functie vergelijken toe te passen lijkt mij wel zinvol, zal eens zien of ik daar mee verder kan komen...

Bij zowel ruimtenummers als ruimteomschrijving wordt een bereik verwacht van slechts 1 kolom breed. Indien deze benoemde bereiken dus 2 of meer kolommen bevatten kan dit de oorzaak zijn van je foutmelding

Heb de oplossing / probleem gevonden, had de cellen B7-E7 samengevoegd, daarom kon hij de verwijzing van ruimteomschrijving waarschijnlijk niet vinden, misschien niet zo heel erg slim van mij, maar dacht dat als ik cellen ging samenvoegen er 1 kolom zou ontstaan en dat blijkt dus verkeerd gedacht te zijn.

Dus bedankt voor de snelle reactie, HET PROBLEEM IS OPGELOST!:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan