• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

deadbeauty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Beste,

Ik wil zoeken uit een willekeurige kolom en uit de RIJ van de gevonde waarde, de gegevens uit de meest linkse kolommen weergeven.

Zie voorbeeld bijlage !

gr

Bijlagen

Vertikaal zoeken kun je hier niet voor gebruiken, als die formule eenmaal een waarde heeft gevonden, houdt hij op met zoeken. Je krijgt dus altijd maar een regel terug als resultaat.

Wat je wel kunt doen is per rij toetsen:

Code:
=als(Blad2!G12>=4;Blad2!C12&Blad2!D12&Blad2!E12&Blad2!F12;"")

Het nadeel hiervan is dat je dan natuurlijk lege rijen krijgt, want alleen de rijen waarin aan de voorwaarde wordt voldaan, komt tekst. Geen idee of je dit een probleem vindt, ik weet niet waar je het voor wilt gebruiken, maar daar is ook nog wel een oplossing voor te vinden.

Met vert.zoeken kan je alleen gegevens ophalen rechts van de zoek opdracht.

Je zou op blad2 in cel B6 kunnen zetten: =G6, en deze formule doortrekken naar beneden, zodat je kolom B kan gebruiken in je zoek opdracht.
Of je kan natuurlijk kolom G verplaatsen naar kolom B. Dan kan je ook de vert.zoeken gebruiken.

p.s. kijk ook eens naar mijn oplossing in jouw andere vraag. Volgens mij hebben beide vragen betrekking op elkaar. Zie hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=345045

Hoi,

ja inderdaad de vragen hebben betrekking op elkaar, met de oplossingen uit mijn andere vraag kwam ik niet verder en kreeg verder geen reactie meer, vandaar dat ik probeerde de vraag op een andere manier aan het licht te brengen.

Ik zal deze vraag sluiten als opgelost, en ga kijken of ik verder kan komen met jullie oplossingen uit de andere topic.

groetjes DB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan