• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert. zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maurice23

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Voor school moet ik excel leren beheersen.
Hierbij stuit ik op de vert. zoeken functie.

Het gaat om de volgende vraag:
Bepaal aan de hand van de analysenormen2 of de omzet van het betreffende artikel onrendabel, matig, voldoende of goed is. Het gebruik van VLOOKUP (verticaal zoeken) is hierbij verplicht!

Ik moet dus de waardes onder het kopje "omzet" vergelijken met de normen die je in het kader G16 t/m I22 vindt. Dan moet ik een van die 4 woorden als uitkomst krijgen in de vakjes H9 t/m H13 onder het kopje oordeel2.

Het betreffende excel-bestand heb ik bij deze vraag toegevoegd.
Onder de sheet Analyse vind je de gegevens waar het over gaat.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Helaas is Helpmij niet bedoeld voor schoolwerk.
Bovendien leer je er zo niets van.

Ik raad je aan om het eea te proberen en zodra je vastloopt dan kan je je wenden tot Helpmij.
Laat dan dus zien hoe ver je bent en waar je precies mee vastloopt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Voor school moet ik excel leren beheersen.
Hierbij stuit ik op de vert. zoeken functie.

Je mag gerust de help van Excel gebruiken.
Zoek naar Vert.Zoeken en lees de uitleg.

Ik snap dat het niet de bedoeling is om voor school hier het werk te laten maken.
Maar zoals je ziet in dat bestand heb ik dat zelf al gemaakt en vraag ik enkel naar de uitleg van verticaal zoeken bij dat bestand. Ik heb hier net al de hele tijd naar gekeken, maar ik krijg het niet voor elkaar om die tekst (onrendabel, matig, voldoende of goed) als uitkomst te krijgen. Daarom ben ik het hier gaan vragen.

Ik kan natuurlijk ook in help kijken van excel, maar dan kom ik niet verder dan het zoeken en krijg ik niet de uitkomst die ik wil hebben.

Daarom ging ik er van uit dat ik hier wel hulp zou kunnen krijgen voor die formule.

Maar zoals je ziet in dat bestand heb ik dat zelf al gemaakt en vraag ik enkel naar de uitleg van verticaal zoeken bij dat bestand.

Oké dan.
Vert.zoeken( [wat] , [waar] , [hoeveelste kolom] , [benaderen])

Je moet jezelf vragen:
1. Wat wil je zoeken?
2. Waar wil je zoeken (het gehele bereik)?
3. Van de hoeveelste kolom van het bereik wil je als resultaat zien?
4. Exacte waardes zoeken of niet?

Beantwoord deze vragen voor jezelf en ik kijk of je op de goede weg zit.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Maurice23,

Heb je al eens gegoogled op "Excel Vert. zoeken " zonder de ".
Moet je eens kijken wat een voorbeelden daar staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan