Hallo,
ik ben een beginner met werken met openoffice en hier ook geen ervaring mee. Dus daarom mijn vraag of iemand mij op weg kan helpen.
Ik heb bestanden gekregen die door middel van verticaal zoeken gekoppeld moeten worden, namelijk het ene bestand met de volgende info:
bestand 1
kolom A (nummer) B (genoemde fruit) C (?)
1 Appel [FIX] ?
11 Appel [FIX]
12 Appel [FIX]
2 Appel [MOB]
21 Appel [MOB]
22 Appel [MOB]
3 Peer [FIX]
31 Peer [FIX]
32 Peer [FIX]
4 Peer [MOB]
41 Peer [MOB]
42 Peer [MOB]
enz.
en bestand 2:
kolom A (fruit) B (bedrag)
Appel [FIX] 0,10
Appel [MOB] 0,15
Peer [FIX] 0,20
Peer [MOB] 0,25
Dus in bestand 2 horen kolom A en B bij elkaar. Nu moeten de bedragen van kolom b uit bestand 2, gekoppeld worden aan bestand 1, kolom c....dus de bedragen moeten in kolom c komen te staan gekoppeld aan de juiste naam (appel [fix]/[mob] of peer [fix]/[mob]
Hoe moet ik dit doen aangezien het 2 verschillende bestanden zijn?
Hartelijk dank.
Mvg,
Renate
ik ben een beginner met werken met openoffice en hier ook geen ervaring mee. Dus daarom mijn vraag of iemand mij op weg kan helpen.
Ik heb bestanden gekregen die door middel van verticaal zoeken gekoppeld moeten worden, namelijk het ene bestand met de volgende info:
bestand 1
kolom A (nummer) B (genoemde fruit) C (?)
1 Appel [FIX] ?
11 Appel [FIX]
12 Appel [FIX]
2 Appel [MOB]
21 Appel [MOB]
22 Appel [MOB]
3 Peer [FIX]
31 Peer [FIX]
32 Peer [FIX]
4 Peer [MOB]
41 Peer [MOB]
42 Peer [MOB]
enz.
en bestand 2:
kolom A (fruit) B (bedrag)
Appel [FIX] 0,10
Appel [MOB] 0,15
Peer [FIX] 0,20
Peer [MOB] 0,25
Dus in bestand 2 horen kolom A en B bij elkaar. Nu moeten de bedragen van kolom b uit bestand 2, gekoppeld worden aan bestand 1, kolom c....dus de bedragen moeten in kolom c komen te staan gekoppeld aan de juiste naam (appel [fix]/[mob] of peer [fix]/[mob]
Hoe moet ik dit doen aangezien het 2 verschillende bestanden zijn?
Hartelijk dank.
Mvg,
Renate