• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

yamie

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Hallo

Ik zit met het volgende

ik heb twee tabbladeren (blad1)-(blad2) met gegevens in het derde tabblad heb ik de formule zitten.
=Als(P1=1;vert.zoeken(A5;blad1;3;onwaar)) tot zover ga het goed.
Maar als er op P1 een 2 heb staan, moet die gaan zoeken in blad2 en dat krijg ik niet voor elkaar.

Mvg
gerard

Zonder voorbeeldje , is het wat ....
=Als(P1=1;vert.zoeken(A5;blad1;3;onwaar);ALS(P1=2;VERT.ZOEKEN(A5;Blad2;3;ONWAAR)
Je zal een tweede ALS moeten invoegen , anders zet je maar een voorbeeldje .

Yamie,

Een voorbeeld bestandje kan wonderen doen ...

Yamie,
Daar ik geen range zag in jouw formule blad1! ? bereik ? heb ik alles letterlijk overgetypt , ook zonder een bereik in te geven .
Normaal heb je dit =Als(P1=1;vert.zoeken(A5;blad1! B2:F20;3;onwaar);ALS(P1=2;VERT.ZOEKEN(A5;Blad2! kan hier een ander bereik hebben;3;ONWAAR)
Je kan ook een bereik benoemen en dit dan ingeven bv op blad1 range B2:F20 benoem je tot eerstezoek dan komt in de formule =Als(P1=1;vert.zoeken(A5;eerstezoek;3;onwaar);ALS(P1=2;VERT.ZOEKEN(A5;Blad2;3;ONWAAR)
enz.
Range B2:F20 is willekeurig gekozen !!

ff alles hertypt bekijk het en kom je der niet uit , dan horen we het wel ;)

Bijlagen

er verandert niets

=ALS(P1=1;VERT.ZOEKEN(A1;Blad1!A1:B10;2;ONWAAR) - dit 2e haakje verwijderen -;ALS(P1=2;VERT.ZOEKEN(A1;Blad2!A1:B10;2;ONWAAR)))

je dient het oranje haakje weg te halen in je formule.

dan werkt je formule wel.

Laatst bewerkt:

=ALS(P1=1;VERT.ZOEKEN(A1;Blad1!A1:B10;2;ONWAAR) - dit 2e haakje verwijderen -;ALS(P1=2;VERT.ZOEKEN(A1;Blad2!A1:B10;2;ONWAAR)))

Welk oranje haakje ?

Oeldere , dat heb je goed gezien :thumb: en in cel A1 het cjfer 2 te vervangen door 1 ;) .
En de volgende vraag van TS zal dan zijn >
hoe haal ik de # N/B weg als er in cel A1 niet de te gevonden / tezoeken waarde staat > =ALS(ISNB(de formule ..........

Beste yamie ;)

Hoe kan je nu PIET zoeken in Blad2 als A1=P1 :confused: :eek:

Groetjes Danny. :thumb:

Danny , je bracht me op een idee :thumb: kan zijn dat TS dit wilde , gewoon de opmerking van Oeldere en dan op tabBlad2 een 2 zetten zoals in bijgevoegd bestandje .
We zullen het wel lezen wat nu juist de bedoeling was :)

Bijlagen

dan werkt je formule wel.

bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan