• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoevuh

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2010
Berichten
16
Beste excel liefhebbers,

ik zit met een probleempje...
is het mogelijk om verticaal te zoeken op meerdere eisen..
Ik wil op basis van dak of gevel, en op wel of geen zonwering een waarde uit mijn tabel halen.
hierna moet op basis van interpoleren de juiste waarde worden bepaald.

Zoals in het voorbeeld is de SWM 55, mijn tabel heeft alleen 100 of 0 dus daartussen ligt 55.

Iemand een idee???

Bekijk bijlage Koellast.xlsx
 
Beste Verhoevuh,

Misschien moet je je probleem wat duidelijker maken. Laat in je bestandje zien hoe je de waarde handmatig berekent dan is er altijd wel iemand die de formules voor je aan elkaar knoopt. Misschien heb je er wat aan om de kolomindex van je vert.zoeken-formule te laten bepalen door een 2e vert.zoeken-formule. Je krijgt dan iets als:

=VERT.ZOEKEN(A6;Zonbelasting!$A$5:$F$13;VERT.ZOEKEN(C6;Zonbelasting!$J$1:$K$4;2;ONWAAR);ONWAAR)

Je moet dan een 2e tabel maken zodat je door je keuze van dak/gevel en wel/geen zonwering de kolomindex voor je hoofdformule laat bepalen. Ik heb dit in je bestandje aangepast, echter aangezien ik niet exact je bedoeling weet is het de vraag of je er wat aan hebt.

Bekijk bijlage Koellast(2).xlsx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan