• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conimex56

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2013
Goedendag,
Ik heb een vraag ik ben voor mijn werk een uitrijlijst aan het maken.
Voorgeschiedenis: wij zij pas overgenomen door een ander bedrijf, bij het vorige bedrijf konden wij inloggen op het intranet en daar de namenlijst selecteren en deze plakken in Excel, door kolom C te verplaatsen naar kolom A kon ik in een ander tabblad vert.zoeken dit werkte perfect.

Nu bij het nieuwe bedrijf kunnen wij ook wel naar een intranet maar daar staan de namen als pdf.
Als ik deze in een nieuw spreatsheet plaats en wat overbodige kolomen verwijder en dan de namenlijst selecteer en kopieer en deze plaats in het bedoelde spreatsheet en verplaats zoals bedoeld gebeurd er helemaal niets. als ik vervolgens de namen en dienstnummers handmatig invoer werkt het wel.

Wat doe ik verkeerd

Groet Conimex56

Bijlagen

Hallo

In de kolommen A en B op het sheet namenlijst staan 2 spaties achter de code cq naam.

Ik heb deze vervangen middels CTRL H
Bij zoeken naar geef je 2 spaties in, ( dus 2 maal op de spatie balk tikken.
Bij vervangen door geef je helemaal niets in.
Nu is er nog slechts 1 fout. dat klopt want de code staat niet in de lijst.

Hallo @Gerard

Dit doet het in ieder geval dank hiervoor (ik had al geprobeerd om er in het vert.zoeken de dubbele spatie in te voeren maar dit werkte inderdaad niet).
Heb ie toevallig ook een oplossing om het bijgevoegde bestand (PDF) in excel te inporteren. het probleem is dat het twee pagina's zijn.

groet Gerard

Bijlagen

Gerard,

De twee pagina's los je simpel op door de grootte in Reader te verkleinen, zodat je eerst de volledige eerste pagina in beeld hebt. Die kopieer je en plak je in Excel. Vervolgens naar pagina 2 en dezelfde handelingen.

Daarna tekst naar kolommen, maar dat leidt tot diverse handmatige correcties, zoals je kunt zien in de bijlage.

Bijlagen

Hallo robdgr

Dit is veelste omslachtig, daar je zoveel handelingen moet doen. Het is de bedoeling dat je met een paar klikken in het originele bestand de namen via vert.zoeken naar het eerste tabblad zet.
Zie eerste openingsbericht met bijlage.

Tijdelijk werk ik met "lijst" dat zou nu nog de snelste manier zijn.

Het is de bedoeling dat er mensen me gaan werken die een kleinbeetje met excel kunnen werken.
Zoals je in het openingsbericht kunt lezen ging het met een paar klikken op knoppnen het was klaar.

groet Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan