• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vert. zoekfunctie met variabele voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansm

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
Ik zoek bepaalde dagen waarop een aantal condities gelijk (± x) zijn aan de zoekcondities. In bijlage een een zoekconditie- en een DATA-sheet. Zou iemand voor mij hier de code kunnen schrijven om uit de DATA-sheet de dagen te extraheren die gelijk zijn aan de opgegeven zoekcondities? Zou dan ook rekening gehouden kunnen worden met de opgegeven toegestane afwijking? Alvast hartelijk dank.
Bekijk bijlage TEST_1.xlsx

Ik begrijp niet helemaal wat je als resultaat wilt hebben.
Je wilt de datum uit kolom A als resultaat van de zoekfunctie terug hebben?
Of wil je het aantal keren dat een regel aan de zoek conditie voldoet terug hebben?

Ha edmoor, dank voor jouw reactie.
ik wil de dagen (datum!) waarop de zoekcondities waar zijn als resultaat, eventueel met een teller ervoor.

Een functie kan maar 1 waarde terug geven en je vraagt om meerdere waarden. Hoe wil je dat activeren? Met een button?

Ik heb een voorbeeld met een knopje gemaakt voor de Hmin waarden. Klik eens op dat knopje en kijk of het doet wat je in gedachten hebt. Als dat zo is heb je een mooi voorbeeld om het voor Hmax en AH zelf te maken. Maar dat wil ik eventueel ook wel voor je doen.

http://www.filedropper.com/zoekafwijking

Laatst bewerkt:
En ik maar druk met de totaal oplossing:d

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als we maar lol hebben ;)

In al mijn geknutsel jou post niet gezien.:confused:

Maakt volgens mij ook niet zoveel uit alleen hoe kom je bij "filedropper" Ik heb het nu wel binnen maar wat een ... site. Nu nog opzoek naar de 10 verschillen.

Ik zocht even snel wat om een bestand groter dan 100kb te plaatsen en Filedropper was de eerste. Nou ja, het doet wat het moet doen.

Even wat dingetjes meegenomen uit jouw bijlage. In #6 heb ik het bestandje aangepast.

heren, voor het naar bed gaan ff snel gekeken naar jullie oplossingen. Whauw

Edmoor, ik ga idd proberen of ik het kan uitbreiden naar de 2 andere kolommen. Of het me lukt.......?
Foutje ontdekt: een aantal keer op clear-button drukken deleted ook D1:D10.

VenA, werkt mooi. Zal morgen, eigenlijk vandaag, eens kijken of ik jouw code kan snappen. Wat bedoel je met jouw laatste post @0:19?
Jullie horen nog van mij.

@jansm,

edmoor had in zijn reactie ook het eerst leegmaken van de range staan. Weliswaar maakte deze de range een beetje te drastisch leeg:d Dat had ik er niet in staan dus vandaar mijn opmerking in #10.

@VenA
Oke, duidelijk. Jouw code doet precies wat ik graag wilde. Code begrijp ik (40 jaar geleden een beetje ervaring met basica opgedaan), maar zou het zelf niet kunnen 'verzinnen'.
@Edmoor.
ik bedoelde dat aan alle drie de voorwaarden tegelijk voldaan moet worden. Jouw code doet dat niet volgens mij.
Jullie beide reuze bedankt!

Ok, dan had ik dat verkeerd begrepen. Maar je hebt wat je wilde en daar gaat het om maar :)

Oke Edmoor.

VenA, toch nog een bug bij het clearen van de resultaten. Als er geen match gevonden wordt en ik druk een aantal keer op de zoek-button dan verdwijnt alles in kolom D.

Zit denk ik hier

Code:
.Range("C9:D" & .Cells(.Rows.Count, "D").End(xlUp).Row [COLOR="#FF0000"]+ 1[/COLOR]).ClearContents

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan