• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Vertaal_Engels_naar_Nederlands

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

SUVERMO

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2019
Goedenavond forumexperten

Is het mogelijk om met een macro te plakken in linkerdeel van google translate en uit rechterdeel van google translate vertaling te kopiëren door te drukken op het icoontje?

Welke code moet er toegevoegd worden in de bestaande macro ”Vertaal_Engels_naar_Nederlands”

Bijlagen

Volgens mij is excel een spreadsheet programma en geen vertaal programma

Met een UDF:

PS: nog even wachten en de functie "TRANSLATE" zit standaard in Excel gebakken

Code:
Function Translate(s As String) As String
Translate = Split(Split(Application.WebService("https://translate.google.com/m?hl=en&sl=en&tl=nl&ie=UTF-8&prev=_m&q=" & Application.EncodeURL(s)), "<div class=""result-container"">")(1), "<")(0)
End Function

@JEC.
Volgens mij is deze vertaler alleen voor functies te vertalen.
Of heb ik het mis?
1722280395860.png

Ja dat is een functievertaler maar er komt ook een vertaler voor tekst in de vorm van een standaard functie

bedankt JEC
ik zal even wachten tot de functie "TRANSLATE" standaard in Excel zit gebakken

Dat duurt nog wel even hoor ;)
Ik zou deze UDF gebruiken. Je kunt dit ook gebruiken als standaard functie in Excel btw (office 365) maar dat maakt je bestand traag. Daarom beter te gebruiken als UDF binnen je procedure.

Code:
=TEXTBEFORE(TEXTAFTER(WEBSERVICE("https://translate.google.com/m?hl=en&sl=en&tl=nl&ie=UTF-8&prev=_m&q=" & ENCODEURL(A1));"<div class=""result-container"">");"<")

@JEC.
Ik heb deze functie gevonden.
Deze was mij nog niet bekend. Weer iets geleerd.
Code:
=VERTALEN(A1;"nl";"da")

PS of "insider" worden.

Ja zit je in beta versie? Ja dus. Daar is hij inderdaad al beschikbaar maar het duurt altijd belachelijk lang voordat het live wordt gezet.

Weet wel dat de insider versie niet wordt ondersteund door microsoft. Er kunnen bugs of andere eigenaardigheden in zitten.

@JEC.
Klopt, maar daarvoor is het ook een béta-versie.
Eventuele "eigenaardigheden" kan men doorgeven aan MS.
Daardoor duurt het ook lang voordat deze ook ter beschikking komen voor de andere MS 365 gebruikers.

Het zijn niet alleen dingen mbt de nieuwe functies. Ook andere bugs kunnen zich voordoen door tests vanuit ms

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan