vertaalprogram

Status
Niet open voor verdere reacties.

watnou

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
Berichten
10
Ik heb een nieuwe PC nu zit ik veel op Chinese sites Maar het door de leverancier van de PC geinstaleerde windows XP kan het vertaal program niet vinden
Ik krijg als ik inlog bij de site het volgende bericht dat ik het vertaalprogram moet instaleren met de volende codes cplexe.exe Home Editions SP2
Kan iemand mij helpen?
 
Je melding is niet duidelijk genoeg: Wat bedoel je?
Als je het niet precies kunt aanduiden, geef dan een scenario waarbij je je probleem hebt, bijvoorbeeld:
"Ik ben in Internet Explorer, ik bezoek een chineestalige site, en ik krijg de mededeling dat ik de taalondersteuning voor Chinees (mandarijns) moet installeren. Ik klik op Downloaden, maar er gebeurt niets."

(Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, graag zelf creatief en helder zijn in je eigen beschrijving ;) )

Met je melding zoals die er nu staat kunnen we helaas niets...

Tijs.
 
Zoals jij het beschrijft gaat het Neem me niet kwalijk ik ben niet zo thuis op de PC maar ben het wel aan het leren
Hoe kan ik aan zo'n ondersteunend program komen
 
Zoals jij het beschrijft gaat het Neem me niet kwalijk ik ben niet zo thuis op de PC maar ben het wel aan het leren
Hoe kan ik aan zo'n ondersteunend program komen

Als het inderdaad is wat ik zeg, dan wordt die taalondersteuning gewoon bij Microsoft gehaald, daar hoef je zelf niets voor te doen behalve op het Downloaden knopje te drukken. Het gaat overigens over het weergeven van de chinese tekens in Internet Explorer, het is dus géén vertaalprogramma (helaas)...

Voor mogelijkheden tot (al dan niet online) vertalen op deze pagina hier en evt. hier voor hulp bij de vertaling etc.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
lukt nog niet

Als ik doe wat de cp vraagt stop windowsxp cd erin En volg de aanwijzingen dan instaleert hij tot op een moment de cp aan geeft dat hij het bestand msmincho.ttc. niet kan vinden
De weg die de cp aangeeft is
cplexe.exe
windows\i386\lang
dan instaleert hij tot msmincho.ttc
 
Dat is een lettertype, blijkbaar voor het weergeven van chinese tekens.

De juiste benaming is trouwens MSMINCHO.TTF
(TTF staat voor Truetype Font)

Die is inderdaad in die map op de CD te vinden (in ingepakte vorm, nl. als MSMINCHO.TT_). Windows pakt 'm dan uit naar de Fonts map van Windows.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan