• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertalen "sommen.als" formule uit het Engels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukesofhazard

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2012
Beste forumleden,

Ik rapporteer vaak met Excel sheets die in Duitsland worden gemaakt.
Nu ben ik daarin formules tegengekomen die ik erg bruikbaar vind ten aanzien van de controle op het samenstellen van onze cijfers. De formule produceert een totaal voor een aantal (selectie) grootboekrekeningen.

Excel Sommen.als formule.jpg

Omdat ik met een Nederlandse versie van Excel werk heb ik wat moeite om de gebruikte termen te vertalen en te vinden in het Nederlands.
Kan iemand mij daarbij helpen?
Waar staat bijvoorbeeld "Value_LC" voor? en 'item', kan ik dat vertalen als 'object' misschien?
Ik zou dit alles graag in het Nederlands willen zien!

Bij voorbaat dank!

Gr. Karsten

Bijlagen

• Formule sommen als.JPG
    Formule sommen als.JPG
    33,1 KB · Weergaven: 64
De twee eerste argumenten van SOMMEN.ALS zijn bereiken, in dit geval blijkbaar genaamde bereiken.
De naam van een genaamd bereik is gewoon een (al dan niet willekeurige) string, daar valt dus niets te vertalen.

De twee eerste argumenten van SOMMEN.ALS zijn bereiken, in dit geval blijkbaar genaamde bereiken.
De naam van een genaamd bereik is gewoon een (al dan niet willekeurige) string, daar valt dus niets te vertalen.

Okay dat is helder, dat bereik zal dan waarschijnlijk in de sheet terug te vinden zijn alleen denk ik dat dit bereik op een, voor ons, verborgen tab staat. Er is in de hele sheet geen header te vinden die de naam heeft 'Value_LC' of een celwaarde die in I1 begint. Bedankt voor de hulp!

Okay dat is helder, dat bereik zal dan waarschijnlijk in de sheet terug te vinden zijn alleen denk ik dat dit bereik op een, voor ons, verborgen tab staat. Er is in de hele sheet geen header te vinden die de naam heeft 'Value_LC' of een celwaarde die in I1 begint. Bedankt voor de hulp!

Hier een voorbeeld van de sheet:

voorbeeld tool.jpg

Kolom M wordt gebruikt om cijfers in te geven, deze heb ik even zwart gemaakt.

Laatst bewerkt:
Wat de waarde is van Value_LC kan je zien in het scherm voor Namen beheren (CTRL-F3).

Yep, dat is 'm :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan