• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertaling formule naar macro VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert Bouwmeeste

Verenigingslid
Lid geworden
28 nov 2007
Hallo. Ik probeer de volgende formule op te nemen met de macrorecorder:

Code:
=ALS(WEEKDAG(L2;1)=6;ALS(LINKS(M2;17)<>"Test test test te";VERT.ZOEKEN(J2&(L2-1);'[Planning ritten.xls]Ritten'!$A:$D;4;ONWAAR);VERT.ZOEKEN(J2&L2;'[Planning ritten.xls]Ritten'!$A:$D;4;ONWAAR));VERT.ZOEKEN(J2&L2;'[Planning ritten.xls]Ritten'!$A:$D;4;ONWAAR))

maar krijg telkens de foutmelding Opnemen is niet mogelijk

Kan iemand mij helpen deze formule te vertalen naar VBA? Ik krijg 'm niet correct. Ik heb nu dit zelf gemaakt:

Code:
Activecell.FormulaR1C1 ="IF(WEEKDAY(RC[-6],1)=4,if(left$(RC[-5],17)<>"[COLOR="blue"]Test[/COLOR] Test Test Te",VLOOKUP(RC[-8]+(RC[-6]-1,'[Planning ritten.xls]Ritten'!C1:C4,4,FALSE),VLOOKUP(RC[-8]+RC[-6],'[Planning ritten.xls]Ritten'!C1:C4,4,FALSE)), VLOOKUP(RC[-8]+RC[-6],'[Planning ritten.xls]Ritten'!C1:C4,4,FALSE))"

Maar dan krijg ik de melding de VBA Editor Compileerfout. Verwacht: instructie einde. en gaat de cursor knipperen bij het blauw gemarkeerde.

Ik wil de formule door de macro laten invoeren invoeren in cel R2. Ik kan de formule natuurlijk wel gewoon zelf in cel R2 zetten en doortrekken naar beneden. Maar dan wordt de sheet erg traag door de vele regels en het doorrekenen.

Gert,

Die tekst moet tussen "" staan:
Code:
ActiveCell.FormulaR1C1 = _
        "=IF(WEEKDAY(RC[-6],1)=6,IF(LEFT(RC[-5],17)<>[COLOR="red"]""[/COLOR]Test test test te[COLOR="red"]""[/COLOR],VLOOKUP(RC[-8]&(RC[-6]-1),'[Planning ritten.xls]Ritten'!C1:C4,4,FALSE),VLOOKUP(RC[-8]&RC[-6],'[Planning ritten.xls]Ritten'!C1:C4,4,FALSE)),VLOOKUP(RC[-8]&RC[-6],'[Planning ritten.xls]Ritten'!C1:C4,4,FALSE))"
Je kunt de formule toch ook gewoon als naam definieren en die naam opnemen in je macro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan