• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal doortrekken, Horizontaal verplaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartenv87

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Ik heb volgend probleem ik zou graag de punten die in mijn puntenboekje horizontaal staan, verticaal willen laten doortrekken op een ander tabblad.

Voorbeeld:
Op het puntenboekje staan de punten in cellen
A1 = 7
B1 = 8
C1 = 7

Nu wil ik dat wanneer ik in een ander tabblad de cel puntenboekje!A1 hebben en deze doortrekken naar onder dat er dan puntenboekje!B1 komt daaronder puntenboekje!C1 enz.

Is dit mogelijk? Als het niet duidelijk is zal ik het bestand uploaden maar is te groot om hier te zetten, dus dan moet ik het op mijn webhost gooien.

Alvast bedankt

Via INDIRECT en kolom() en rij() ipv nummers kan je je gevens overzetten.

Je kan ook kiezen voor kopieren en dan plakken speciaal in het andere tabblad en kiezen voor transponeren

Bedankt al voor je reactie, maar kan je dit even verduidelijken. Ik weet niet echt hoe ik de formule INDIRECT hiervoor moet inschakelen.

Transporeren lukt mij ook niet omdat ik echt wil kunnen doortrekken. Dus de cel verslepen zodat hij automatisch de volgende cel neemt.

Wanneer ik nu verticaal sleep in de cel met waarde "=puntenboekje!A1" krijg ik "=puntenboekje!A2" in de cel daaronder. Ik wil daar dan mits een formule automatisch "=puntenboekje!B1" krijgen.

Selecteer op Blad2 A1:A10
typ de formule
=TRANSPONEREN(Blad1!A1:J1)
en sluit af met [Ctrl]+[Shift]+[Enter]

Je moet dus alle cellen selecteren waarin een waarde moet komen.

Zo heb je de verwijzingen er in staan en worden deze cellen aut. geupdated bij wijzigen op blad1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan