• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal/horizontaal met 2 tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helga71

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2018
ik wil het weekrooster vanuit het jaarrooster maken. Ik heb in het voorbeeldje een tabblad week en een tabblad jaar, nu wil dat wat ik in het jaar zet ook gelijk in het tabblad week zichtbaar is, nu kan ik dat wel voor elkaar krijgen als ik dit los per rij doe, maar ik wil het voor een heel jaar voor meerdere mensen maken.

*als ik nu (week) de eerste 2 namen in kolom A verder naar beneden trek, krijg ik niet de namen te zien die ik in jaar verder heb staan.

*ook als ik vanuit jaar de diensten in week wil zetten en dan kolommen B tm G selecteer en dit wil verder trekken, dan komt het er niet te staan zoals ik wil....

ik leg het wss wat knullig uit, maar wat goed staat is geel en wat niet goed staat is groen....Het zal te maken hebben met dat ik en verticaal/horizontaal in andere richting zit en ook wss omdat er kolommen tussen zitten? Bekijk bijlage hulpvraag rooster.xlsx

Laatst bewerkt:
Voor A2 en verder naar beneden
Code:
=INDEX(jaar!$B$1:$F$1;;RIJ()-1)
Voor B2 en verder naar beneden en rechts
Code:
=INDEX(jaar!$A$1:$F$22;VERGELIJKEN(B$1;jaar!$A$1:$A$22;0);VERGELIJKEN($A2;jaar!$A$1:$F$1;0))

als ik nu iemand NIET op het weekrooster wil hebben, doordat ze niet zichtbaar hoeven te zijn op het weekrooster, hoe laat ik die dan niet zien? kolom verwijderen wil dus ook zeggen dat ik ze verwijder op het jaar rooster?

Daarvoor heeft MS de tabel uitgevonden in combinatie met filters.

Bijlagen

zoeken

ik wil graag bij het tabblad WEEK op de blauwe plekken dat daar een naam verschijnt, dus in kolom i, die haal ik dan uit het tabblad NAAM.

in t kort: ik wil dat als ik in J2 nr 3 heb staan, dat hij de naam erbij zoekt in het tabblad NAAM dus in t geval nr 3 Jansen, ik kom een eind met het te snappen, maar krijg t niet goed....

Bekijk bijlage hulpvraag rooster 2.xlsx

dat heb ik al in de formule staan, maar wss niet zoals het moet, dit staat in de cel bij I2 op tabblad week, maar hij moet het van tabblad naam afhalen

=INDEX(naam!vert.zoekenJ2;A$2:B$210;1)

Wat heb je met de eerdere suggesties gedaan? Maak gebruik van de ingebouwde helpfunctie om te kijken hoe VERT.ZOEKEN() werkt.

Code:
=VLOOKUP(J2;naam!$A$2:$B$201;2;0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan